Yeni Yılın Eşiğinde



https://aynahikayesi.blogspot.com/2019/12/yeni-yln-esiginde.html


Hem yeni ay, hem de ay ve güneş kavuşması yani; güneş tutulması yaşanınca okuduklarımın ışığında öğrendim ki, bu tutulma, kontrol altında tutarak yaşamaya çalıştığımız bir yaşamın bizi ne kadar esir ettiğini, daha bir fark edeceğimiz günlerin geldiği anlamını taşıyor. Kendi kendini esir kılar mı insan? Tabii ki yapar. Hem bunun için çok geçerli sebepleri vardır. Kutsanan gücün(?) ve güç sahiplerinin(?), rekabetten ibaret hale getirdiği dünyamızın, adına da toplumsal değer yargıları dediğimiz, kurduğu içi boş sistem var ya hani... İşte bu hissetmeden, sadece alışkanlıkla yaşadığımız, otomatik pilota bağlanmış yaşamlarımızdaki esaretimizin asıl kaynağının kendimiz olduğunu duyunca, itiraz edenleriniz olacaktır mutlaka. Eşit şartlarda dünyaya gelmediğimiz ve eşit şartlarda yaşamadığımız konusunda haklısınız ama, mutluluğun ölçüsü mü var ki? Birisi en lüks otellerden birinde rüya gibi diye tabir edilen bir düğünle evlenirken, bir diğeri düşlerinin aşkını yakaladığı biriyle kendi rüyasını gerçekleştirebilir. Konfor alanları farklı olsa da, tutkusunun peşinden gitme cesareti gösterenler için, elde edecekleri yaşam biçimi onlara mutluluğu sunacaktır. Gözlerine baktığında içinin titremediği bir duygu hiç aşk olabilir mi? Aşkın, yaşanan en kutsal duygu olduğu, asıl kutsananın  her nefesinde aşkla sarıldığın hayat olduğu gerçeğini değiştirmeye, gücü yeter mi değer yargıları zannedilen bozuk düzenin? Para, mevki ve sıfatlar için geçen bir ömür harcanmış sayılmaz mı? Özgürlüğünü, yani yaşama sevincini kurban verdiğin yetmedi mi? Şaşa içinde geçse bile hayatın, seni içine koydukları, hatları onlar tarafından belirlenmiş bir labirentin içinde ne kadar kendin olabilirsin peki?

Sahnedeyken oynadığım rolün içine girip 'O' olmayı seviyorum. Oyunculuğun asıl sevdiğim yanı, oyun bitiminde aldığım alkışlardan fazlası. Üstlendiğim her rolle hiç yaşayamayacağım hayatların hepsi olabiliyorum. Madam Olga'yı oynarken hanımefendilik terbiyesi çerçevesinde ne kadar flörtöz bir dişi olunabileceğini hissettim içimdeki Madam'la. Pirinçler Yeşerecek oyunun Sonçe'si olduğumda, çocuğuna bakabilmek için fahişelik yapmak zorunda kalınabileceği gerçeğiyle yüzleştim. Çaresiz hisseden bir kadının, biri tarafından sevilmeye ve güvenmeye ne kadar muhtaç kaldığını gördüm aynadan bana bakan Sonçe'nin gözlerinde. Bir çingenenin, müziğe eşlik edişinde neşeyi... Bir kedinin, yakalayamazsa ölecekmişçesine nasıl avına odaklanabildiği ve nasıl an'da kalabildiğini...  Ağacın hem köklerine hem de göğe aynı bağla nasıl büyüyebildiğini deneyimledim sahnede. Oyunculuk; başkası olurken kendinle buluşmak gibiydi. Başka bir şeye, kendi bedenin ve ruhundan can vermekti. İçindeki senlerin hepsi olabilme özgürlüğü sunan bir Tanrı düşü gibiydi adeta. Labirentin içinde başlanan bir hayattan, kendimi, özümü bulmamı sağlayan çıkış biletiydi. Ve her birimiz bu çıkış biletine sahibiz. Sırrı ise, kalbimize ferahlık veren, heyecanla, aşkla hayata bağlayan, katkı olanda gizli.

Sahi, Tanrı olsan, senin düşlediğin ne olurdu? Ol dediğin olsa ve sonsuz olsan, ev, araba, bankada bitmek bilmeyen para ömürler boyu mutlu eder miydi seni? Çıplak, saf sevgiyi aramaz mıydın onca şatafatın içinde bile?

Seni seninle buluşturan yerdeyim. 
Bu gece, düşündeyim. 
Bir gece düşündeyim... 
Karanlıkta açan ayçiçeği,
Jaya'nın gözlerinde açan menekşeyim...

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜




Bir kaç senedir astrolojiye olan merakım giderek çoğaldı. Henüz bir eğitim almış olmasam da, güvenilirliğine inandığım kaynaklardan takipteyim. 2020'nin özel enerjiler taşıyan bir yıl olduğunu biliyor ve hepimiz için güzellikler diliyorum. Her gününüz sağlık, huzur, keyif, coşku, neşe, bolluk bereket içinde geçsin. Yeni bir yılın eşiğinden sevgiye açılsın her yolunuz... 💙










Yeni Yılın Eşiğinde Yeni Yılın Eşiğinde Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Cuma, Aralık 27, 2019 Rating: 5

16 yorum:

  1. Yeni yılın eşiğinde 'her birimiz bu çıkış biletine sahibiz.' Bu cumleyi duymak iyi gelsi :)

    YanıtlaSil
  2. Seni seninle buluşturan yerdeyim. Bu gece, düşündeyim. Bir gece düşündeyim... Karanlıkta açan ayçiçeği, Jaya'nın gözlerinde açan menekşeyim...

    HARİKA

    YanıtlaSil
  3. "Sahi, Tanrı olsan, senin düşlediğin ne olurdu? Ol dediğin olsa ve sonsuz olsan, ev, araba, bankada bitmek bilmeyen para ömürler boyu mutlu eder miydi seni? Çıplak, saf sevgiyi aramaz mıydın onca şatafatın içinde bile?"

    İnsan günün sonunda çıplak gerçekliğini arar, en son noktada, oyun bittiğinde gerçekten başka ne kalır geriye. Sevgiyi bulmalı insan tüm çıplaklığında, bulana kadar arayış devam edecektir. Çok güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyun bittiğinde deyince abimin çok kullandığı cümleyi anımsadım: "Oyunun sonu hep aynı hocam" :)) Oyun sonlanmadan, fark edenlerden olalım öyleyse. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Aytülcüm sana ve güzel ailene mutlu ve sağlıklı bir yıl dilerim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim Derya, çok teşekkürler :) Ben de sana ve ailene güzellikler, mutluluklar diliyorum.

      Sil
  5. Ne güzel de anlatmışsınız aytül hanım Hayal dünyamız sınırsız kendimizi ufak şeylerle mutlu etmeyi bilmeli mutlu olmak için birşeylerin olmasına şartlamamalı kaleminize sağlık saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sonraki zamanı düşünerek, ya da geçmişe takılı kalarak bulunduğumuz anı kaçırabiliyoruz çoğu zaman. Yazarken kendime de hatırlatma yapmış oluyorum böylece :) Çok teşekkürler, saygılar siz de.

      Sil
  6. Astrolojiye ben de meraklıyım her ne kadar bir eğitimini almasam da:) Oglak burcu üzerinden güneş tutulması ve yengeç burcunda ay tutulması oldu son dönem diye biliyorum, belki de artık gerekli olmayan zorla tutundugumuz şeylerden özgürleşecegiz kim bilir..
    Oyunculuk yaptığını bilmiyordum ne güzel bir çok rolün içine girmek ve çıkmak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda oyunculuk yapmıyorum ama, yakın geçmişe kadar ara ara o muhteşem tadı aldım hayatım boyunca ;) Astroloji öğrenmeyi çok istiyorum umarım olur deyip evrene bıraktım öyleyse :) Güzelliklerle karşılaştırsın bizi hayat :)

      Sil
  7. Düşündüren, güzel bir yazıydı Aytül👍. 2020 yılında bütün isteklerinin gerçekleşmesi dileğiyle 🙏🌷😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevgili Yıldız :) Senin de gönlünce bir yıl geçirmeni diliyorum. Çok teşekkürler :)

      Sil
  8. Asyrolojiyi eskiden takip ederdim ,şimdi pek takip etmiyom ama yabancı bir bayan astrolog vardı,sürekli her sene bana mesaj gönderiyo,"nerdesin ertuğrul senin için iyi şeylerim var" diyo mesela,tabi ben cevap vermiyom,ee yani güvenemiyosun nası cevap vereyim ki..🙂 neyse son dediğiniz gibi dilekleriniz gerçekleşir umarım,yeni yiliniz kutu olsun..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin elindekileri satarak kazanç sağlamaya çalıştığı günümüzde bir çok astroloğun da güvenilirliği sorgulanacak düzeyde tabii ki. Ve astroloji, hala bir çok insan tarafından gazete fallarından ibaret sanılıyor maalesef. Gerçeği daha çok yakaladığımız, umutlu, mutlu bir yıl olsun öyleyse ;))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.