Efe Gönüllü Şehirde Bahar Bayramı

Gavur yaftası, elbet döner yerini bulur.
Ruhu çingene,
Gönlü efedir şehrimin.

Burada doğmadım.Ama bana göre en çocukça gençlik anılarım hep bu şehirde yaşandı.Çocukluğumun kalesi Akhisar'ın yeri apayrı olsa da, orası çocukluğumdu, Karşıyaka'ysa gençliğim.Ruhumun yuvayı bulduğu yer burası.

Karşıyaka'da hıdırellez de bu akşam harikaydı.Tam bir bahar bayramı.Ben daha önceki yıllarda çalıştığım için -ne yalan söyleyeyim- içim buruk kalırdı hep.Duyardım ve orada, kutlamalarda olabilmeyi isterdim.Yaşasın! İki yıldır hıdırellezi, 29 Ekim'i, ve tüm bayramları doyasıya yaşayabiliyorum 😊  Onu en iyi "Bayram" sözcüğünün tanımladığını şu anda farkettiğim canım kuzenim Şeniz'in de rolü büyük bu işte.Adı üstünde tam bir bayram çocuğu, bayram annesi o.Çocuk samimiyetinde coşkulu bir yaşam enerjisiyle dolu ve bir o kadar da anaç.Üstüme ne zaman rehavet çökse, hop yüzümde gülümseme belirir.Bugün de "Hadi dışarıya çıkıyoruz" deyince attık kendimizi evden.

Sahil yürüyüşüne, çiğdem çitlemek üzere mola verdik.Ama hemen yayılamadık çimlere.Maria izin vermedi çünkü.Toplumsal davranış kalıpları olmasa, aynı şekilde davranırdım bende.Maria gelip geçen köpeklere koşmak istedikçe, kuzenimin narin bedeni onu zor durdurdu.Yıllarca bayramları çalışarak geçirmiş biri olarak beni de bıraksalar onun gibi koşasım vardı 😍 Neyse ki çiğdem kabuklarıyla poşet doldu da eğlence saatinin gelmiş olduğunu fark ettik.Ben de deli denmekten kurtuldum ;) Kısa bir süre yürüdükten sonra, kalabalığa yanaştık biz de.Birçok kişinin katılımıyla, sahilde, kentimizin özü hayat buldu.Haydi bre Efelerr !!! Harmandalı bir başka etkiliyor beni."Vatanım Sensin" i takip edenler daha çabuk hatırlar Kara Fatma'yı.İşte onun gibi, bir Kurtuluş Savaşı kahramanı kadının, varlığını hissediyorum içimde böyle zamanlarda.Vatan, ruhunun yuvayı bulduğu yer değildir de neresidir ki?..

Tam duygular coşmuş, gözlerin içi gülümsemedeyken, kendimi Karayipler'de buldum.Tüm kıvraklığıyla saran ritim, Afrika'dan geçip, Latin Amerika dolaylarına götürmez mi beni... Kendimi sokak dansçılarının arasında buldum adeta.Salsa zamanıydı.Bahar Bayramın'da yeğenim Bahar'ın dansı 😍 (Ah şimdi burada olmalıydı dedim içimden;) Hayat kokan sokaklar demek bence salsa.İzmir sokakları gibi...

Duygularla bedenin uyumu, şifadır.
O yüzden aşıkken öylesine mutlu insan.
Ve aşkın yoktur bedeni.
O her yerde bedenlenebilir gören göze.

Dilek fenerleri, yıldızları kıskandıracak kadar çok ışıklandırdı gökyüzünü.Bu doğal spot ışıklarına da en çok roman havası yaraşırdı elbette. 😍 Bu defa bildiğin, her yer pist olmuş.Hepimiz de sahnede...

Yakın bir zaman önce "Oytunla Hayat" bloğunun sahibesi arkadaşım Sevgili Şebnem, bir kitap yorumu yazdı.Mine Söğüt'ün, "Dolapdere Kürt Kediler Çingene Kelebekler" adlı kitabındaki, sevdiği altı çizili cümleleri paylaşmıştı yazısında.Benim içinse, altı çizili cümlelerin altı çizilesi şuydu:

"Keşke dünya herkesin birbirine hikayesini anlattığı kocaman bir sahne olsaydı.Belki herkes durup karşısındakininin hikayesini can kulağıyla dinlese, anlasa, anlayabilse, kimse kimseye düşman olmazdı.Oysa insanlar sadece kendi hikayelerinden mesulmüş gibi yaşıyorlar.Kimse başkalarının kaderinde kendi hissesi olabileceğini sezmiyor."

Sağlık, huzur, bolluk, dans, neşe, barış... mutlu edecek her şeyin hayatımızda olmasını dilerken, kızımın dilek resminden bahsetmeden geçemeyeceğim 😉 Hayallerimizi çöpten adamlarla da olsa resmettik bugün.Benim için de çizmiş meğer.Önünde kitap olan kırmızı, kıvırcık, ağaç saçlı bir kadın, elinde bir kalem tutuyordu.İril ufaklı insanlar vardı etrafında.İmza günü mü neydi o 😉  Kimbilir, neden olmasın ;) Ne demişler; yaz dileğini bağla gül ağacına; bu sefer olmazsa bir daha ki bayrama ;)

Dünya hepimizin sığabileceği kadar geniş bir sahne.Kendi hikayenizde başrol hep sizin.Başka herkesin de, kendi hikayesinin başrol oyuncusu olduğu gibi.Barış,
sevgi, aşk olsun 😍💕💕💕  Bahar Bayramınız kutlu olsun...


NOT:  Yazının başındaki mini şiir kuzenim Şeniz'e ait.Yani, onun kurduğu cümle daha bir güzeldi.Ben aklımda kalanı yazdım 😉

                                                       Bugünden arda kalan; Efeler 😊
       Fotoğraf çekmekte henüz iyi sayılmam.O yüzden bu video burada yerini alsın hiç değilse ;)


 Ayna Hikayesi Facebook sayfama da beklerim ;)









Efe Gönüllü Şehirde Bahar Bayramı Efe Gönüllü Şehirde Bahar Bayramı Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Cumartesi, Mayıs 06, 2017 Rating: 5

37 yorum:

  1. Gavur yaftası iyi niyetli ağızlardan çıkmadığı belli bir söz, yeni de değil çok eskiden beri duymuşuzdur, lakin Ben bir İzmirli olarak hiç üzerime alınmamışımdır. İmanın yeri mi olur? Zaamnında azınlıkların çok yaşadığı bir şehir İzmir, onlardan zarar da görmüş, öyle bir laf atmışlar ortaya. Hıdrellezi çocukluğumdan hatırlıyorum, insanlar akın akın İzmir fuarına pikniğe giderdi, ya da kaleye, Pınarbaşı'na. Dilekler, dualar... Mahallelerde ateş yakılır, şarkılar eğlence ile dozunda ve kuşatıcı bir coşku ile bir zaman dilimizi takvim olmaktan çıkarır kardeşlik, komşuluğa, dostluğa çevirirdik. Aynı coşkuyu yazınızda hissettim. Haydi bre Efeler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gavurluğa dair dediklerinize katılıyorum.
      Hala aynı şekilde geçiyor Hıdırellezler.Çocukluğunuzdaki gibi ;) Çok sevindim beğenmenize, teşekkürler.Selam olsun Efelere ;)

      Sil
  2. Biz de ablamla niyetimizi kağıda yazıp,hafif bir meditasyonla toprağa gömdük dileklerimizi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enerji de aktarılmış evrene ne güzel ;) Gönlünüzden geçen herşeye kavuşun en kısa zamanda, sevgilerimle ;)

      Sil
  3. Güzel ibr yazı ve paylaşım olmuş. Biz de payımızı aldık bahar bayramı muştusundan. ben de izmir Tire'liyim. Tire Toptepe'de kutlardık hıdırellezi çocukluğumuzda. Kasnaklı dediğimiz uçurtmalar sırtımızda. Tutardık tepenin yolunu. Sarılırda asma yapraklarından sarmalar. Dolmalara ve köfteler. Tire ayağınızın altında. Güzel bir gün geçirirdik komşu çocukları arkadaşlarımızla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çocuklukta alınan tadların yeri bambaşka değil mi ;) Şimdi de çocukların neşesiyle aynı duyguları almaya çalışıyoruz yine :) Tire'ye gitmeyi çok istiyorum ben de.Osman Bey'i ve Taş Ev'i ziyaret de vesile olur bir gün inşallah.Çok teşekkürler ;)

      Sil
  4. Seviyorum bu sehri hatta aşigim diyebilirim.Gönlünce nicelerini de boyle coşkuyla kutla canim ve darisi bana������hic disarda olmadim hidrellezde sevgiler canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim sağolasın güzel dileklerin için.O halde bir dilek daha diledim hemen ;) Önümüzdeki Hıdırrellezde çok çok eğlenmeni diliyorum.Ama senin de dileği desteklemen lazım dışarı çıkarak ;) Seneye 5 Mayısta en eğlenceli yere Tepeciğe gidelim ;)

      Sil
    2. :))) süper olur da eşimi kalabalıklar da dışarı çıkarmak mümkün değil. Eskiden( ayy eskiden demek nasıl acı geldi şimdi artık yapılmıyor) Cumhuriyet bayramların da fener alayına zorla götürüyordum) Ülkemizde kalabalıklar maalesef güvenli değil bana kalsa hiç sorun değilde ona anlatmak zor:))Ben yine de duana çokkk amin dedim:)))

      Sil
  5. Bu yazıyı okumak beni mutlu etti sevgili Aytül. İnsanların birlikteliği, mutluluğu, coşkusu beni çok çok mutlu ediyor. Bu eğlencelere giden yakınlarımız çok güzel bir zaman dilimi geçirdiklerinden söz ederler.
    "Keşke dünya herkesin birbirine hikayesini anlattığı kocaman bir sahne olsaydı..." Bu cümleye katılmamak mümkün mü?
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu olmana mutlu oldum Makbulecim, çok sevindim ;)
      Oysa ki öyle güzel bir sahnemiz varken, ayna hikayemizin içinde olsak hep keşke...

      Sil
  6. Ben o kadar tükenmişim ki, eve gelir gelmez uyumuşum. Gece 2 de uyandım, dileklerimi yazıp evdeki kuru gülüme sarıp ay ışığına bıraktım. O saatte uyandırıldiğıma göre dileğimi dilemeliydim. Dileklerimiz gerçek olsun.Bu arada İzmir de olduğunuza göre bir ara tanışalım derim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece uyanıp dilekte bulunabilmek de çok hoş olmuş ;)Demek ki olacak.Hayırlısıyla tüm dilediklerinize kavuşun inşallah.Çok isterim tanışmayı ben de.
      Sevgiler benden de ;)

      Sil
  7. Bostanlı Sahili'nde geçirdiğimiz harika bayramları hatırladım okuyunca, çok özledim..

    YanıtlaSil
  8. Yazınızı zevk ve heyecanla okudum. Daha nice, gönlünüze göre bayramlar yaşamanızı dilerim. İzmir oldum olası hayallerimde yaşattığım şehir oldu her zaman. Hoşça kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım istediğiniz yerde istediğiniz şekilde yaşarsınız hep.Çok teşekkürler :)

      Sil
  9. Ne hoş bir yazı. Sıcacık. İzmir hep güzeldir.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  10. Salsa zamanı ve İzmir. İzmir sevilir.

    YanıtlaSil
  11. izmir'de bir başka olur hıdırellez, çocukluğumda sabahtan başlardık telaşına ama bursa'da çok yok malesef Akhisar'da da çok ateşten atlamışlığım vardır bahar bayramında güzel zamanlardı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet Akhisar'da hıdırellezin yeri de başka ;) Çalı çırpı, gazete, kasa toplardık akşam ateş yakmak için.Ne heyecanlardı, ne güzeldi ;) Tüm dileklerin gerçekleşsin hemşerim ;)

      Sil
  12. Her daim daha mutlu olmanız dileği ile o zaman.. bende çalışıp bu tür etkinliklere katılamayanlar ve iç geçirenler grubundayım.. Bu arada Hayırlı, huzurlu kandiller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sizin de kendinize daha çok vakit ayırabileceğiniz düzenlemeler oluşur umarım.Kandiliniz mübarek olsun.Sevgilerimle ;)

      Sil
  13. bostanlı tarafında mı oldu o sahil ne güzel yaaa. pazarına gidiyo musun :)

    YanıtlaSil
  14. OOOOO...mastıka,mastıka ooo...mastıka,oh,oh yandan.yandan...
    "Çökertmeden çıktımda Halil'im aman başım selamet...".diz söyle vuruldumu Türkiye yerinden oynar heyytt...
    Bir de söyle Kars'dan Ardahan'dan bir kafkas oyunda oldumu,tumayın beni.Erzurum barıda oynayıp anca otururum gayri...
    Bir limonata ya hayır demem içeyimde gideyim.
    Aytül''ümün imza gününe geç kalmadan,
    "Bir İMZA lütfen..."
    Akşam kokteyl de döktürür devam ederiz artık...

    Sefaların-keyflerin çok çok olsun arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım arkadaşım çok tembel oldum ben bu günlerde.Bahar rehaveti çöktü.O imza günü için çook çalışmak lazım ;))
      Keyfimiz beraber olsun canım Merihim.Yandan yandan attırıverem gari göbekleri ;))

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Değil mi ;) tam bir İstanbul tutkunu olan sizden bunu duymak ne güzel, teşekkürler değerli yorumunuz için.

      Sil
  16. Okurken Izmiri özledigimi farkettim.. Harmandali benide cok etkiler.. off herseyi cok özledim ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak İzmir diyorum, simit diyorum, boyoz, çiğdem, şarap ve Aytül diyorum ;)) Kime diyorum ;)
      (Ekmek, şarap, sen ve ben gibi oldu ;)
      Gel diyorum ;)

      Sil
  17. Aytül kızım. Geç kalmışım, bahanelere sığınmayacağım. Ama bloğumda bir yorumunun üzerine tıkladım ve bu güzel anlatım çıktı karşıma. Zevkle okudum. İzmir olayı daha tam netleşemedi. Olursa sevineceğim zira çok merak ediyorum İzmir'i.
    Şeniz benim kızımın da adı. Ama gerçekten karakteri ismiyle çok uyumlu. Neşeli, pozitif ve bir yığın güzel özellikler. Ben zor bir kadınım ama onun sözlerine çok kulak kabartırım.
    Hıdırellez geçeli epey oldu ama dilekler tutmadıysa bile zamanını bekliyordur diye umalım. Sevgilerimle kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçi, erkeni, sırası yok Ece ablacım.Ne zaman istersen buyur gel ;)
      İzmir kesin sanıyordum.İnşllah olur.Daha önceki bir yorumundan da hatırlıyorum.İzmir'de yaşamak istediğini söylemiştin.Allah gönlüne göre versin.
      İsminin anlamını taşıyan iki Şeniz ne güzel ;) Kardeşime de, sana da kucak dolusu sevgiler Ece ablacım.Kalbinden geçen tüm dileklerin olsun...

      Sil
    2. Amin yavrum, hepimizin dilekleri olsun dilerim. Sağ ol canım. İzmir için ısrarlarım devam. Bir iki pürüz kaldı o kadar. Çok öpüyorum sevgiyle kızım :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.