Doğa Şef'ten Fincan Tatlısı Tarifi

https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2017/05/doga-seften-fincan-tatls-tarifi.html

Birkaç gün önce kutladık anneler gününü.Bahar rehavetiyle, koşuşturmaca arası gelgit yaşarken yazmak bugüne nasip oldu.Yaşama her türlü katkıda bulunan, canlı cansız tüm yaradılmışlara itinayla bakan dişi, erkek, herkesin annelik mertebesinde olduğu düşüncesindeyim. Tabii ki, bir evlat yetiştirmek başlı başına bir iş.Yok, 'iş' demeyelim çok yavan bir sözcük oldu.Yaşamına, anlam katmanın, en güzel yolu diyelim biz.Böyle zamanlarda, çocuk sahibi olmayı tercih etmemiş, ya da bunu bir şekilde hayata geçirememiş olanlarımızın duygularını incitmek korkusu sarar beni.Bir canlıyı kendi bedeninden dünyaya getirmemiş olabilir.Doğaya, hayvanlara, bitkilere, insana, öyle yaşam katar ki, annedir artık o.O yüzden, yaşama anlam katan tüm annelerin, anneliği kutlu olsun 😍


Anneler gününe özel; çamaşır katlama, yemek hazırlama gibi, bir takım üstlendiğim işlerden muaftım o gün.Üstelik sevgili müstakbel eşim ve sevgili kızımca bildirilen karara göre,  ben ne istersem o olacaktı.Akşama, şöyle ruha işleyen müzikler, rakı eşliğinde güzel bir gece oturuverdi aklıma.Plan hazırdı da, nedense, bir gün önce başlayan, -benim için çok özel derslerimin- bugün de olduğunu katmamıştım hesaba.Biz de, dışarıda edilen kahvaltıya karar verdik.Yılların içimde yer tutmuş aşkı; tiyatro eğitimime doğru yolcu ettiler beni sonrasında.'İzmir Folkart Akademi'de ikinci günümdü bu.Bir gün önce Volkan Severcan hocamızın; "Çoğu kişi, günlük yaşamının gereği şekilde hareket ederken, ya da keyfini süreceği şeyleri yaşarken, sizin burada derste olmanız başka bir şey" demesinin anlamını bir kez daha kavradım ve mutlu mutlu gittim dersime.  "15 artı yetişkin sınıfı"ndayım.42 yaşımda, önceki gibi, tiyatrodan büyük hayaller besleyerek katılmadım bu gruba.Genç, ve hayallerinin peşinde olan sınıf arkadaşlarıma bayılıyorum.Benim yaşlarımdaki arkadaşlarımın, -herşeye rağmen- öğrenmek için burada olmalarınıysa, hissederek takdir ediyorum.(Bu arada 'Folkart Akademi' ye katılım sürecimi anlattığım  "Yaşasın Tiyatro" yazımı buradan okuyabilir,  "Tuncel Kurtiz Ve Yağmur Çiseliyor" yazıma da uğrayabilirsiniz ;) )

Enerji deriz ya hep, bu muhteşem bir enerji gerçekten de.Yani, aynı tadı, aynı dozda, başka kişilerle alabilmekten bahsediyorum.Çoğu zaman aç olduğumuz enerji bu.Kariyer, para ve benzeri öğretilmişliklerden öte, ruhun doyumu.Derslerde öğrendiklerimizden de bahsedeceğim, sınıfımızdan da, öğretmenlerimizden de ama, başka bir yazıda.Çünkü bilgisayar başına geçmememin asıl sebebi; kızımın, sürpriz, muhallebi tatlısı tarifiydi ;)

Akşam dokuz civarı çıktım dersten.Ben eve varana kadar çeşitli bahanelerle aradı kızım ve eşim.Asansörden bizim kapıya doğru giden gül yaprakları şaşırttı önce beni.Ama yine de, yollarıma dökülen güllerden fazlası gelmedi aklıma.İçeri girmemle balonlar, müzikler ve enfes bir sofrayla karşılaşmam mı! 😍  Meğer, gidemediğim restoran bizim eve gelmiş.Hele 2 duble sonra kızımın, bana yazdığı şiiri okumasıyla, daha fazla tutamadım mutluluk gözyaşlarımı.Beni ne duygulandırır, ne mutlu eder, ne güldürür o kadar iyi biliyor ki, "bir sürpriz daha var" dedi.Gözyaşım donuverdi gözümde, daha ne sürpriz olabilir diye düşünüyordum ki, tatlı geldi.Doğa şefin, harika muhallebi tatlısı.Güzel yemek yaptığımı söylerler ama tarif etmek başka.Bu konuda kızımdan yardım alarak devam ediyorum 😉 İşte tarifimiz :

Fincan Tatlısı İçin Malzemeler



  • 5 su bardağı süt
  • 2 türk kahvesi fincanı şeker
  • 2 türk kahvesi fincanı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı margarin


Tencereye şekeri, unu ve azar azar sütü koyup karıştırıyoruz.(Acemilikle etrafa saçılan unu sonra temizleriz nasılsa😌 ) Orta ateşte koyulaşana kadar pişirip ocaktan alıyoruz.İlave ettiğimiz margarin ve vanilyayla tekrar güzelce karıştırıyoruz.Eveet tatlımız oldu bile.Sıra geldi fincanlara paylaştırmaya.Tarifte "kahve fincanlarını muhakkak suyla ıslatalım" yazan kısmı, benim sevgili kızım "ısıtalım" diye okuyor ve başlıyor fincanı ocağa tutmaya.

Doğa'nın iç sesi: "Demek ısıtmak gerekiyormuş.Koskoca Google yanlış yazacak değil ya😏 " Allahtan tekrar göz gezdirince, sıcak fincanlar, tatlıyla buluşmadan ıslanmış oluyor.

Ben gelmeden bunca hazırlık birden yetişince biz tatlımızı fincandan kaşıkla yiyoruz bayıla bayıla.Çünkü 4-5 saat buzdolabına bekletecek zamanı kalmadan evdeydim.Denemek isteyenler, bu sürenin sonunda fincanı ters çevirip sallayarak hindistan cevizine bulayıp servis tabağına alabilir.Üzerine çikolata sosu da dökebilirsiniz.Afiyet olsuun 😊

Hiçbir yerde bulamayacağımız bu eşsiz lezzet için Doğa Şef'e sonsuz teşekkürlerimle.

Not:  Anneler gününde de, kendimi  böylesi özel, muhteşem hissetmemi sağlayan canım kızım, tatlı sevgilim sizi çok seviyorum 💖 💕 💖









Doğa Şef'ten Fincan Tatlısı Tarifi Doğa Şef'ten Fincan Tatlısı Tarifi Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Çarşamba, Mayıs 17, 2017 Rating: 5

22 yorum:

  1. Geleceğiniz mutluluklar içinde geçsin dilerim. Sabahın 07:13'ü ve kahvaltının üstüne kahve gibi geldi yazınız. Severek okudum. :) Hoşça kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep birlikte inşallah.Çok sevindim keyif almanıza, sağ olun.
      Kahve candır :)

      Sil
  2. Ama çooook ama çoooook tatlısınız sizzzz!!! Gözlerime yaş birikti ne güzel bir aile bu!!!
    Hiç bozulmayın, kahkahanız, sevinç gözyaşınız, enerjiniz hiç eksik olmasın ❤❤❤
    Yakışır böyle bir anneye ;)
    Kutlu mutlu olsun ❤
    (Tiyatroyu da çok kıskandım sessiz kalcam ;P)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Dağınığımm sensin tatlı :) Amin inşallah canim hep birlikte mutlu yaşayalım hepimiz.
      (Tiyatro eğitimi Folkart'ta tekrar başlayacakmış.Bilgilendiririm canim.Tatlı oğluşun birazcık zaman verir güzel annesine ;)

      Sil
  3. Harika bir gün olmuş :) Tatlı da nefis gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Handancım bol sürprizli ve çok güzel oldu hepsi ;) Teşekkürler ;)

      Sil
  4. Ne güzel bir Anneler Günü kutlaması olmuş

    YanıtlaSil
  5. Aferin onaaaaa :)) Ana,kız ne tatlısınız ya siz :))

    YanıtlaSil
  6. Oyy aferin kızımz , eşinize de tebrikler . ne güzel dolu dolu bir gün olmuş Aytülcüm sanat aşkı evlat aşkı hepsi bütünleşmiş .Ellerine sağlık fıstığın lezzet de katlanmıştır muhakkak. tekrarları sonsuz olsun kutlamalarınızın.
    Canım face de fotoğraflarını görünce o gün bayıldım , hocalarınız izlemekten müthiş keyif aldığım oyuncular tüm çalışmaların gönlünce olsun başarılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kızımı daha çok küçük sanıyordum ama bildiğin genç kız olmuş meğer.Mutfağa bile girip ne işler becermiş ;) Yıllarca ket vurmaların ardından zincirlerimden salınmış gibiyim sanki Haticecim.Para kazanma mecburiyeti çok yorucu her mecburiyet gibi.Tiyatro benim ilk aşkım.Tekrar kavuşmaksa müthiş.Mutluluğuma mutluluk katanlardansın her zaman canimm.Çok teşekkürler..........

      Sil
  7. Ne güzel seylerle ugrasiyorsunuz ailecek:) Tiyatrolar, fincan tatlilari falan..

    YanıtlaSil
  8. Doğa şefe söyle bende istiyorum .... Bende :)))) Sıkıştırır öperim o ballı lokma yanaklarından onun Tiyatro ya tekrar başlaman ayrıca güzel hiç kendini Bir kalıbın içinde koyma her yaş için ayrı güzel hepsi terapi gibi Ne güzel ki seni bunu teşvik ve zorlayan doğayı kucak dolusu tebrik ederim. Muhteşem bir kızın var Kıymetini bil :))))) Ortanca Güzel.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğa Şef sana en güzellerini yapacakmış ablası ;) Birlikte okuduk yorumunu.Gizemli güzel ablasına öpücüklerini yolluyor ;)
      Bu workshop a katılmak hayatımda yaptığım en güzel şeylerden oldu gerçekten de.Çok teşekkür ederim güzeller güzeli ortancam.Sen resim, ben tiyatro tutuyoruz işte birer ucundan ;)

      Sil
  9. Güzel bir gün geçirdiğiniz coşkunuzdan belli. Tüm aşklarınız sizi mutlu etmek için el ele vermişler. Volkan Severcan'ı uzun süredir ekranlarda görmüyorduk. Tiyatro eğitmeniniz olmasına sevindim.

    Bu arada fincan tatlısı da harika görünüyor:) Uğraşıların için tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canim ;) İkinci haftamızı da nefes ve dans hocalarımızla geçirdik.Volkan Bey ve diğer tüm hocalarımız kendi dallarının profesyonelleri ve sıcacıklar.İyi ki katılmışım diyorum.Keşke hayat boyu sürse dersler ;)

      Sil
  10. Doğa'mın tarifini mutlaka yapmalıyım,öyle bir yazmışsın ki tadı aklımda kaldı...
    Gerçekten de, en güzel restorantları sollayan bir güzel sunum-supriz ve sevgi yumağı olmuş çok duyguandım hep yaşa sen bu mutlulukları güzel kadın.
    Öptüm ben o doğa güzeli DOĞA' yı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benimm ;) Doğa da Merih teyzesini öpüyor kocaman.Çok teşekkür ederiz.Hep birlikte, hep mutlu olsun hayatımız canım Merihim.Sevgiyle kucaklıyorum seni.

      Sil
  11. Tatliya fazla takilmayayim malum yüzme sezonu açildi 😂😂😂. Tiyatro konusundaki kararini ise takdir ettigimi bilmeni isterim. Dünyadaki varligimizin süresi bir nefes kadar da olabilir daha uzun da. Imkanimiz varken tüm hayallerimizi gerçeklestirelim 😍😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım masum tatlı bu 1 fincancık ;)
      Kesinlikle öyle canim.Madem buradayız, hayalleri ertelememeli.Zaten şartlar çokça ertelememize neden oluyor.Ne zaman yakaladık tutmak lazım ;))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.