UMUTTUR


Güzel Usta Turgut Uyar'a Bir doğum günü armağanı da benden olsun naçizane ...
https://aynahikayesi.blogspot.com.tr
"Ben beni sevdikçe ey yar derdim artar daima”
Çünkü beni sevsen de
Güvenmezsin bana bilirim
Ama artan her şeyle birlikte yanlışlık da artar
Mesela her su gözyaşı olur
Her dönem bir hazin geçiş
Suya boşversem yanılsama
Aya baksam bir bulut
Sevgisizlikle birlikte yanlışlığın hükmü başlar
Bir düşün kaç kişiyiz bildirilerde
Şimdilik kaç paralığız hele akşam olunca
Bunca sütsüzün kahrını çektik düşün ki
Gene de soluğumuz
Bir orman yangını sanılır oralarda buralarda
Ezildik gerçi ama horlanamadık bunu hatırlarsın
Mutlaka hatırlarsın bunu
Tut ki enver bırakır tehdidini
Ethem başlar
Çünkü beni sevsen de bana güvenmezsin iyi bilirim
Apoletim sırmasız hatta hiç yok
Su içsem ağzımın kenarlarından dökerim
Neyi hatırlatır benim sana uzak bir bakışım bilirim
Aslında mutsuz yaşayıp gidiyoruz
Ölüme direnerek şimdilik
Şimdilik alımlı bir başka mutluluklara özenerek
Aşkımız ve mutfak rafları ve uçaklar üstüne korkumuz
Bir yudum gelecek ve mutlu saatler üstüne korkumuz
Ama birlikte biliyoruz: eğilecek bugünkü başlar
Sev beni, alış bana
Kimse ürkütemez bağlandığımız güzelliğin utkusunu
Sev beni, bir dağ gölgesi kadar sev
Şimdilik bırak musluğun sızmasını damın akmasını
Bir tırnak gibi büyü domuz bir tırnak gibi
Zorlayarak her bir yanı
Çünkü biraz sonra umut başlar her günkü, başlar
Aslında bir alıştırmadır umut
Öbürlerinin azıcık nefes diye bağışladığı
-Baharı beklemeye benzer-
Hain ve olmayanadır çünkü
Umutsuzluğu taşır yanında
Oysa nasıl olsa gelecektir bahar denen tarih
Önüne durulmaz mantığıyla doğanın
Yeşilden olma birim
Sudan gelme itmeyle
Umut yoktur
Kimse yoktur umut etmemeyi önleyecek
Çünkü umut kaçınılmaz gelecektir
Bütün gümbürtüsüyle
Umut kaçınılmaz gerçektir çünkü
Biri Asya’da biterken sözgelişi, Şili’de öbürkü başlar "

                                                             TURGUT UYAR
UMUTTUR UMUTTUR Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Perşembe, Ağustos 04, 2016 Rating: 5

15 yorum:

  1. Çok değerli bir paylaşım Aytül kızım.Emeğine sağlık.Ne güzel yazmış usta...Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Aytül hanım, deep bloğuna konuk edince gelip bir merhaba demek istedim ve bu güzel şiirle karşılaştım. Şiiri çok seven biri olarak her satırını büyük bir zevkle okudum. Doğum günü kutlu olsun Turgut Uyar'ın. Teşekkürler, sevgiyle kal İzmir'li hemşerim =).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim hemşerim. Deep'e de size de çok teşekkürler. Takipçinizim; )

      Sil
  3. Nasıl güzel, nasıl güzel..

    YanıtlaSil
  4. Kalemine sağlık. İyi ki doğdun Turgut Uyar... Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Yaş gününü gönülden kutluyorum :)

    YanıtlaSil
  6. turgut uyar bana uyar :)))) turgut uyar demiş kii herkes usta şairse ben acemiyiim :)

    YanıtlaSil
  7. kalemin dert görmesin.. şiir güzeldi ;)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.