Aynaya Bakan Mı Sensin, Aynadan Bakan Mı?

https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2016/06/aynaya-bakan-sen-degil-aynadaki-gozler.html

Yazma ihtiyacı mı, gerekliliği mi, yazmazsam çıldıracağım mı?..Ya da hepsi mi, ya da hiçbiri?Hani çıldırasıya çığlık atmak istersin de yapamazsın bazen -ki ben hiç yapamayanlardanım :( Öfkeler çığlık, hüzünler sarmaşık olmuş yapışmış olur bazen tenine; "yeter ulan" deyip de, susmaktır bazen yazmak.Kısacık hayatımızı, ne kadar mutlu olduğumuzca yaşıyoruz?Hangimiz sadece içimizden geldiğince yürüyoruz yolda?Gereklilikler mi yoksa sen mi önce geliyorsun senin hayatında?En sevdiklerin mi bencil, yoksa sen mi?Diğerleri umrumda bile değil zaten.

En ağdalı diller geçiyor zihnimden.Edebi bir eser yaratma kaygım da hiç yokken halbuki.İfade ediş bu sadece.Kendi hikayenle, sen gibilere sesini duyurma ihtiyacı sadece.Dostunsa anlattığın; isimler, yerler, olaylar, sonuçlar geçerken sözcüklerde, kendine anlattığında başkalaşıyor sözcükler.

Bir yerde okumuştum.Meditasyon başlangıç tekniklerindendi.Aynaya bakıyorsun bir süre.Sonra aynada gördüğün sana bakıyormuş da, aslın oymuş gibi bakıyorsun bir de.Korku filmi falan izlemem ben.O gerilim dolu, insanların acı çektiği, kanlı revanlı...sahneler zulüm gelir bana.Birebir aynı olmasa da, ayna meditasyonu da ürkütücü geldi, yarım bıraktım.Ama birçok duygu tavanlamalarında, kendime yerden baktığımı farkettim.Ayna meditasyonunun farklı versiyonu gibi yani.Yine de iki yandan bakmak bile yetmiyor bazen.Daha kaç yanı var bu bakışın?Senin sen olduğun yerde, bir başkası da kendiyse, karışıyor doğrular.Çıldırasıya kaçış mı isterdin gerçeğine, boğulasıya hangi gözün sen olduğuna kaptırış mı aynadakine?..Ya da bir bakış, bir boşverişten ibaretse çember, durduğun yer neresi öyleyse?..

https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2016/06/aynaya-bakan-sen-degil-aynadaki-gozler.html


Aynaya Bakan Mı Sensin, Aynadan Bakan Mı? Aynaya Bakan Mı Sensin, Aynadan Bakan Mı? Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Pazar, Haziran 05, 2016 Rating: 5

19 yorum:

  1. Aynaya bakış meditasyonu çok ürkütücü geldi bana da. "Yazmak susmaktır çoğu zaman" cümlesi tamamen doğru. Güzel bir yazı çıkmış ortaya, filozofça:) Güzel günleriniz olsun...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.İçimizi döktüğümüz bloglarımız iyi ki var :)

    YanıtlaSil
  3. Ya ne kadar güzel cümleler bunlar. İçini dökmüşsün ama edebi bir dille :)
    ayna meditasyonu yapabilmek zor olsa gerek.

    YanıtlaSil
  4. çok değişik bi meditasyonmuş açıkçası teşekkürler :) bloğunuzu takibe aldım ben de bloğuma bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Aytül gerçekten Yazılarında Sunu Görüyorum. Çok ama aşırı Fazla Okutma isteği çağrıştiyorsun.Yani bir gelen bir Okuyan bir daha vazgeçemez . Eften puttan yazmıyorsun. Cuk kadar oturtuosun valla sen gibi 2 tane daha yazar arkadaşım var . Özellikle yazılarını okuduğum sen 3 uncu sun zaman zaman hep uğrayacağım kontrol edicem yazmismisin diye Bir tek senden sunu istiyorum mobil uyumlulukta ariza var blogunda . Gokhan in her yaptığı temalarda bu var. 🤔 Responsive ile ilgili bir yazım var göz atarsan sevinirim resimli anlatım zaten hemen düZelirsin.İyi bloglamalar.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Blog Yazarki, hakkımda yazdıkların beni hem duygulandırdı, hem de çook memnun etti.Bir bloggerın sürekli bir rutinde yazı yayınlaması gerektiğini bilmekle birlikte, o aşamaya yetişemedim hala.Hala hissettiğim zamanlarda yazıyorum.Sana da olduğu gibi, samimiyetine, iyi niyetine sonsuz güvendiğim Gökhan kardeşimin tema kurulumuna dair ikazına gelince, gözümüzden kaçmış olabilir.Senin gibi dostların uyarılarıyla geliştireceğiz kendimizi.Hemen responsive yazına bakıyorum.Faydalı ve keyifli yazılarını takipteyim ben de ;) Çok teşekkürler Tufan ;)

    YanıtlaSil
  7. Aynaya bakış meditasyonunu nefesle ilgili bir eğitimde yapmıştım.Çok etkili olduğunu söyleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok istiyorum meditasyon yapmayı ama, hep araştırma aşamasında kaldım şimdiye kadar.Bir türlü başlayamadım.Aynaya bakışta neler hissettiğinizi çok merak ettim.

      Sil
  8. Aynaya bakış meditasyonu bana da çok ilginç geldi. Gerekliliklerin mi kendimizin mi önce geldiği konusu, bizim gücümüzle alakalı bence. Hayata karşı durabilme gücü, mental güç ya da başkasına muhtaç olmama gücü. Blogunuzu Cafe Tigris' de gördüm. Takibe aldım. Ben de beklerim. http://turgayaksoy.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. Aaaa çok şaşırdım. Ben çok yapardım bunu eskiden, meditasyonmuş demek 😀

    YanıtlaSil
  10. Çok ilginç bir teknikmiş. Şimdi yapsam mı diye düşündüm ama gündüz gözüyle yapmak daha akıllıca olacak sanırım benim için :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denenecekse gündüzü tercih etmeli bence de ;))
      Sizin içinizden geldiği gibi kaleme aldığınız dünkü yazınızı okurken, ben de bu paylaşımımı içimden geçirmiştim.Çünkü Aynaya Bakan mı Sensin de bir anda söze dökülüp üstünde durmadan yayınladığım bir yazı ;) Sevgilerimle ...

      Sil
  11. Bunca zaman ayna meditasyonu yapmışım farkında olmadan. Ne zaman hüzünlensem, üzülsem aynadaki bana bakarım, susarım, ağlarım, sinirlenirim. Ama yazı bambaşka. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.