Kum, Su, Bulut

 Gül Ve Şarap
"Ben olmayınca bu güller, bu serviler yok.
 Kızıl dudaklar , mis kokulu şaraplar yok.
 Sabahlar, akşamlar, sevinçler, tasalar yok.
 Ben düşündükçe var dünya, ben yok o da yok

 Gül de şarap da bilene güzel gelir.
 Sarhoş olmayan için sarhoşluk nedir?
 Cebi boş, gönlü dolu olmayan kişi
 Her şeyden geçmenin tadını ne bilir? "
                                        Ömer Hayyam

https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2017/05/yuvadan-yuvaya-kum-su-bulut.html

Az önce bulutları seyrederken, yine kendimle buluştum.Çıplaklığımın tüm ihtişamına karşın, olduğu gibi, sere serpe sergilenmesini engellemeyecek tek kişi olan; kendimle... Daha öncekilerde de böyle mi olmuştu buluşmamız, hatırlamıyorum.Vücudumdaki bu ağrılara alışmış mıydım yine? Kaçıncı kez kozamı terk ediyorum? Yalnızlığım, aynı mıydı, yoksa daha mı kalabalık?.. Bilmiyorum...

Suların güvenli kollarından, bulutlara doğru bu gece yolculuğum.Kumda yürümelerin yorgunluğunda öğrendim yüzmeyi.Ama, nasıl uçulur hatırlamıyorum henüz.Kristal bir prizma çizdim kendime bulutlardan.Kanatlarım oldu, uçurdu beni Prizma.Ne yönden baksam, başka manzara...

Devasa bir kartal uçuyor; kararlı.Çizgi film kahramanı bulut, gülümsüyor.Kocaman gözleri var göğün; görüyorum.Korkutmak ister gibi baksa da; korkmuyorum.Kendi yarattığımı bildiğim korkunun gözleriyle, göz gözeyim işte! Var olmayan bir şeyle savaşılır mı hiç?.. Karanlıklara inat, ışıklı yollar çizdim kendime, renklerimle.Gözlerimi kapatıp açtım, dağıldı tüm bulutlar.Kendimle baş başayım yine.Biliyorum; okyanuslardan, bulutlara dek, özgürüm işte!!! Su da, gök de, kum da yuvam benim.Yuva Ben'im.

Yuvadan, yuvaya bu yolculuk.Okyanuslarımda yaşattıklarımla, bulut kozamda sakladıklarımın, dünyamda bedenlenme zamanı şimdi.

                             Kendini onurlandırarak, yaşam arzunu seslendirmek zamanı.
                                                   
                         






Kum, Su, Bulut Kum, Su, Bulut Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Çarşamba, Mayıs 24, 2017 Rating: 5

30 yorum:

  1. Harika bir anlatım, rahatladığımı fark ettim yazı bittiğinde. Olmayan şeyle de savaşmanın bir anlamı olmadığını fark ettiğimizde özgürleşiyoruz galiba. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim rahatlatıcı bir etki bıraktığına.İçimizde oluşuyor olan ve olmayanın çoğu galiba ;)

      Sil
  2. Karanlıklara inat renklerimizle ışıklı yollarımızı hep çizelim, hep.

    YanıtlaSil
  3. Cümlelerin ne kadar da farklı herkes yazamaz gerçekten içinden gelenleri kalemine çok güzel dökmüşsün...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıba sokmadan, aynamda gördüklerimi sesledim sadece.Bazen anlaşılmaz da bulanlar oluyor ;) Çok teşekkürler...

      Sil
  4. Ben çok severim Hayyam'ın bu şiirini.Trafik kazası geçirdiğimde,iş kolik olmanın ne kadar faydasız olduğunu düşündüğümde önüme düşmüştü bu şiir.Yeniden hatırladım.Tabi ki kalemin de ayrı bir lezzet :)) Öpüyorum seni :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen olmadık zamanlarda karşılaşıyoruz en ihtiyaç hissettiklerimizle galiba.Ben de bambaşka bir şey okurken karşılaştım yeniden Hayyam'la.Sonrası bıraktım kendimi bulutlara ;) Sağol canimm, öpüyorum ben de ;)

      Sil
  5. Özellikle son paragrafı ve altındaki iki cümleyi keyifle okudum, düşündüm.
    Resim ne kadar güzel.Videoyu açamadım, daha sonra tekrar deneyeceğim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbulecim ben de önce ilk kez dinlediğim bu şarkıya denk geldim.Çok sevdim.Hele bir de Hayyam'a ait olunca bayıldım.Teşekkürler canimm, sevgiler benden de...

      Sil
  6. Ben varsam ölüm yok, ölüm varsa ben yokum:) demiş bir filozof.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi tamamlandı işte yazı ;)
      Ben varken ölüm yok, ölüm varken ben yokum, o halde korkacak ne var?
      Teşekkürler canim katkı için ;)

      Sil
  7. Buluşmaların en zoru aslında kendimizle olan, çok güzeldi...

    YanıtlaSil
  8. Parça da şiir de (Ömer Hayyam 'ı ilk çocukluk yıllarım da dinlerdik rahmetli babam çok severdi şiirleri plağa okunmuş onu çalar dinlerdik hep beraber )Senin anlatımın da mükemmel, su gibi akıyor insanın içine canım yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim ne şanslıymışsın.Nasıl güzeldir Hayyam'ı plaktan dinlemek.Ben de çocukluğumda dayım sayesinde tanıdım onu.Senin de yüreğine sağlık Haticecim, teşekkür ederim.

      Sil
  9. Süper! Kişinin dönüp dolaşıp varacağı yer yine kendisi. "Karanlıklara inat, ışıklı yollar çizdim kendime, renklerimle." Ne yapacaksak kendimiz yapacağız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben olmadan Biz'e varılmıyor değil mi.Çok teşekkürler Yasemin ;)

      Sil
  10. Ben benle barışığım her an ;
    Sen de senle barışıksın zaten,
    Bir ara buluşuruz,
    Hayyam satırlarında o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz seninle şiirlerde, şarkılarda, her mısrada buluşuruz mutlaka canimm ;)

      Sil
  11. vay yaaa iyiydi yine bu yazı yaa :)

    YanıtlaSil
  12. Seni kelime sihirbazi seni 😊. Ömer hayyam da ne güzel yazmis. Bazi seyler biz önem verdigimiz için oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;)) Hop tavşancıklar geliyoor şapkadan ;) Teşekkürler canim ;)

      Sil
  13. Kaleminiz gerçekten kuvvetli.

    YanıtlaSil
  14. Var olmayan şeylerle savaşılmaz ama biraz da onları biz var ediyoruz. Kederi, elemi, hüznü hatta neşeyi biz istersek çağırıyoruz. İstek bizden oldukça kabul sürecide hızlı oluyor. İnsan çıplaklığıyla buluştuğunda tamamlanıyor esasen. Güzeldi, Ayna Hikayesi. Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "İnsan çıplaklığıyla buluştuğunda tamamlanıyor esasen."
      Tam da budur ;) Harika bir cümle!
      Çok çok teşekkürler katkın için Mukaddes...

      Sil
  15. Şiir ile şiir gibi paragraflar... Uzun zaman olmuş yazılarına bakmayalı...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.