Corona Günlerinde Sigarayı Bıraktım / Bu Yöntemle Siz De Bırakabilirsiniz



https://aynahikayesi.blogspot.com/2020/04/corona-gunlerinde-sigaray-braktm-bu.html

Eyy Sigara, Güç Bende Garii 💪🏆


Görmüş olduğunuz fotoğraf bir kutlama fotoğrafıdır🎉 Az önce son sigaramı içip, süs olarak duran ve kullanmaya kıyamadığım denizkızı kültablama söndürdüm. Yanına da bir soda açarak en sevdiğim bardağıma doldurdum. Limon ve çilekle tatlandırıp, ruhuna el fatiha diyerek, içtim üstüne. Yıllar süren bu esaretten kurtuluş, bunu hak ediyor bence :)

Yaklaşık olarak 1 yıl önce aslında sigara içmek istemediğimi, sırf alışkanlıktan bunu sürdürdüğümü fark ettim. Aydınlanma öyle birden kafamda bir ampul yanmasıyla olmadı tabii. Bu konuda ilk etkilenişim kızım sayesinde oldu. Biz ebeveynler, çocuklarımız için endişelenip onlar için iyi bir hayat isteriz hep. Fakat onların da tek varlığının biz olduğunun üstünde durmayız çoğu zaman.  Ne de olsa biz yetişkiniz ve hallederiz düşüncesiyle, kaybetmekten korkmalarını göremeyiz genelde.  Ona, sürekli, işimin çok stresli olduğunu ve işi bırakınca sigarayı da bırakacağımı söylerdim. İşten ayrılalı 4 yıl olmasına rağmen, başka bahaneler buldum sonrasında. O kadar bir uzvum haline getirmişim ki bu küçük canavarı, onsuz yaşamın nasıl olacağını unutmuştum. O yüzden bir deneme yapmaya karar verdim geçen yıl.  Adı üstünde deneme diye çıkmıştım yola. Yani ara vermek oldu bu da tabii. Ama bu kez bir acaba'yla çıkmadım yola, kararla çıktım. Ne istediğimdem eminim ve diyorum ki; "Eyy sigara, güç bende gari😉

Corona Günlerinde Sigarayı Bıraktım (Sigarasız İlk Gün)


Yazının buraya kadar olan kısmını gece yazıp yatmıştım. Ve bugün sigarasız ilk günüm. Bir önceki paragrafta geçen yıl sigarayı bırakma denememden bahsetmiştim ya, şu anda da aynı durum hakim. Fakat büyük bir fark var; o denemeydi, bu ise karar ;) Neyse, şu ana dönecek olursak, yapmam gereken bir şey varmış da, yapmıyormuşum gibi hissediyorum. Klasik tiryakilerin aksine, normalde çayla, kahveyle sigara zevki diye bir tanımlamam olmadığı için o bölümü kolay atlattım. Alışkanlık yönünden beni asıl zorlayan yemek sonrası oluyor. Bir de vücudumda nikotin düştüğü zamanlarda zorlanıyorum. Az önce, geçen seferden kalan nikotin sakızımı çiğnedim biraz destek olsun diye. Yani, bazen normal sakız çiğnemek de bu anları atlatmakta faydalı olabilir. Su, veya diğer içecekler de beni rahatlatanlar arasında. Süreç herkeste farklı işleyebilir tabii. Ben kendi deneyimimi paylaşıyorum sonuçta. Bunları da özellikle sizinle paylaşmak istedim. Belki sigarayı bırakmak isteyen bir dost okur yazdıklarımı ve yardımım dokunur, kim bilir ;) Buraya kadar okuyanlar arasında; "hıhı, tabi tabi, ilk günü yazmış sonra başlar yeniden" diyenler varsa diledikleri zaman diliminde yorum yazabilirler. Ben sözümün arkasında olmaya devam edeceğim😎

Bu arada sigarayı bırakmak için kendime 2020 hedefi koymuştum. Yani, bu yıl içerisinde bırakmaya kararlıydım zaten. Ama her sigara bağımlısı gibi, ben de erteliyordum. Vee, gözle görünmeyen, minnak, ölümcül bir virüsle tanışıverdi insanlık. Corona virüsün en çok da solunum üzerinde tahribat yaratıyor oluşu, kararımı hızlandırmam için bir mesaj niteliğindeydi benim için. Aslına bakarsanız yaşadığımız bu durumun hepimize çok şey anlattığını ve her birimizin kendimize düşeni fark etmemiz gerektiği bir dönüşüm sürecinde olduğumuzu düşünüyorum. Ben payıma düşeni alıp corona günlerinde sigarayı bıraktım.

Bu Yöntemle Siz De Bırakabilirsiniz


Bu noktada benim çok işime yarayan bir yöntemden bahsetmek istiyorum. Yani; Allen Carr Yönteminden. Türkiye'deki uygulayıcılığını Emre Üstünuçar'ın yaptığı bu yöntemle, 6 saatlik bir seminer sonrası sigarayı tamamen hayatınızdan çıkarmış oluyorsunuz. Fakat seminere katılamayanlar için de bir jesti var Emre Üstünuçar'ın.  'Bırakmak İstiyorum' adlı, belgesel niteliğinde bir filmi var kendisinin. Benim sigarayı bırakmamda en büyük destek, bu film oldu işte. Vee şiddetle izlemenizi öneriyorum.

Allen Carr Yöntemi, sigaranın zararlarını anlatmadan, sigarayı bırakmanızı sağlayan bir yöntem. Zaten -Emre Üstünuçar'ın da dediği gibi- bunları tekrar sıralamak, sigara içicisinin zekasına hakaret olur. Zararlarına değil de, neden içtiğinize odaklanmanızı istiyor. Zevk veriyor, tadını, kokusunu seviyorum, rahatlatıyor, stresimi alıyor, arkadaşlık ediyor... gibi içme sebeplerimiz olur genelde biz tiryakilerin. Bu yöntem diyor ki, ne zaman gerçekten bırakmak isteyeceksin ve bu listedekiler ne zaman anlamını yitirecek, işte o gün kafanda bitirebileceğin gündür. Yani asıl zor iş bu, yüzde 95'ini oluşturan psikolojik bağımlılıktan kurtulmak. Gerisi madde bağımlılığı kısmı. Ve sigara bağımlılığının vücudunuzdaki bitme süreci kaç gün biliyor musunuz? Sadece 3 gün! Evet 3 gün dayandığınız takdirde, aslında tamamen fiziksel kısmı bitirmiş oluyorsunuz.

Siz de, "Yahu, bütün zararlarını biliyorum da sigara içmek benim tercihim" diyenlerden misiniz? 4000 zararlı madde içeren bu kanser çubuğunu içimize çekerek, nasıl hala "sigarayı seviyorum da ondan içiyorum" diyebiliyoruz acaba? Yoksa, biz madde bağımlısı olmuş olmayalım? Aslında, sigara içmeme halinde ortaya çıkabilecek hallerden kaçıyoruz. Kişiyi bağımlı kılan şey madde değil, o maddenin ne işe yaradığına dair olan yanlış inançlar. Bağımlılığın temelinde maddeye olan bağımlılığımız yüzde 5 düzeyindeyken, onun bizim için yaptığını zannettiğimiz şeylere inandırıyoruz kendimizi. Oysa, yediğiniz yemeği, içtiğiniz kahveyi, çayı, ya da rakıyı özel yapan sigara değildir. Özel yapan o anı yaşayan sizsiniz.

Doktorların Kullanıldığı Sigara Reklamları


Son olarak bu sigara bırakma ritüeli kapsamında daha önce duyduğum bir bilgiye dair de bir şeyler söylemeden edemeyeceğim.  Sigara içmek, bir madde bağımlılığı aslında. Tek farkı, çook uzun yıllar öncesinden beri normalleştirilmiş olması. Sigara şirketlerinin sigara tanıtımı için reklamlarda doktorları kullanarak, doktor tavsiyesiyle satış yaptıklarını biliyor muydunuz? Tabii o dönemlerde gazete ve TV reklamlarında doktorların yanı sıra din adamları, papazlar, ünlü futbolcular, çizgi film karakterleri, hatta bebekler bile kullanılmış. Daha ne denilebilir ki, he canım sen getir üstünü...

Ben, içimdeki küçük nikotin canavarını beslemeyi bıraktım. rünmeyen minnaklarla savaştığımız bu günlerde bir yerden başlamak gerekiyordu öyle değil mi ;) Zehrin esaretini bıraktım. Bu yazıyı okuyan Sevgili dost, umarım Kayahan'ın;  "yolu sevgiden geçen herkesle bir gün bir yerde buluşuruz"dediği gibi seninle de tekrar buluşuruz. Sağlıkla, ve sevgiyle açılsın hep yolumuz.



 Var oluşa aşkla...











Corona Günlerinde Sigarayı Bıraktım / Bu Yöntemle Siz De Bırakabilirsiniz Corona Günlerinde Sigarayı Bıraktım / Bu Yöntemle Siz De Bırakabilirsiniz Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Perşembe, Nisan 09, 2020 Rating: 5

36 yorum:

  1. Ne güzel, çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  2. Valla ne güzel bir şey yapmışsın..Darısı başıma

    YanıtlaSil
  3. Sigara illeti ile savaşan fakat asla galip gelemeyen dramatik mağdurlandanım Aytül Hanım. Yazınızdan epey bir etkilendim. Bugün değilse ne zaman? Hele ki bizden etkilendiği için sigaraya başlayan üniversite birinci sınıfa giden kızım varken. Kim bilir önce kendimi sonra onu kurtarabilirim. Yarın sabah itibarıyle yeni bir güne başlıyorum. Ve bu illete savaş açıyorum tüm imkanlarımla.
    Bana şans dileyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size koskocaman şans diliyorum Taner Bey🤗🙏
      Yazımdan etkilenip bu kararı vermiş olmanız beni ayrıca çok mutlu etti. Kendim doğru bir adım atmışken, sizin gibi sevip değer verdiğim birinin de bana katılmasından duyduğum sevinci anlatamam.
      Öncelikle yazıda bahsettiğim filmi izleyin lütfen. İnanın çok faydası oluyor ve kolaylaştırıyor durumu. Ben 2. günümü doldurdum bile şu anda. O küçük nikotin canavarına dozunu her vermediğimde eriyor. 1 gün sonra nikotin isteği de bitecek vücudumun ve yok olup gidecek. Kızınızın da, sizin de bırakmanızı canı gönülden diliyorum ve istediğiniz zaman her şeyi başarabileceğinize inanıyorum. Sevgiler, bol şanslar🍀🍀🍀

      Sil
  4. bende blog dünyasında yeniyim beklerim :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Kutluyorum sizi. Zararın neresinden dönülürse kardır.

    YanıtlaSil
  6. Sigarayı bırakalı 4 ay oldu ilk aylar çok zorlandım ama başardım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ne kadar öyle görünmese de, bu bir bağımlılık ve kolay değil bu dönemi atlatmak. Yaşamayan bilemez ;) Ama tabii ki imkansız değil. Kutlarım sizi, mühim olan zoru başarmak değil mi;)

      Sil
    2. Kesinlikle katılıyorum :)

      Sil
  7. Çok çok güzel bir haber bu. Tebrik ediyorum sizleri. Umarım tekrar dönmezsiniz ki yazınızda o kararlılığı gördüm zaten. Tekrar tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim🤗 Dönmeyeceğim çünkü hayata duyduğum aşkı dumanla örtüyordu bu meret :))

      Sil
  8. Sigarayı bırakmanıza sanki ben bırakmışım gibi sevdim ve bırakmaya yeniden karar vererek iyice niyetlendim "SİGARAYI BIRAKACAGIM"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle içten yorumlar gördükçe nasıl seviniyorum anlatamam🤗 Hele ki başka bir dostun daha böyle bir karar almasına vesile olmak inanılmaz güzel :) Bahsettiğim filmi izleyin ve gelişmeleri de bu yazının altına ya da mail olarak yazarsanız da sevinirim.Bol şanslar🍀

      Sil
  9. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :)
      Hiç bir zaman yorum yazmak için yorum yazmadım. Ama iadeyi ziyareti de ihmal etmem. Yorum yazmış olmaya değil, yazdıklarınızı okumaya uğrarım ;)

      Sil
  10. Çok sevindim adınıza, bende bugün sabah karar verdim bakalım sonuç ne olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevindim sizin adınıza. İnanın yorumlar beni inanılmaz motive etti. Birlikte aynı kararda yürümek ne güzel🤗 Gelişmelerden haberdar ederseniz de sevinirim ;)

      Sil
  11. hımm iyimiş bu, içenlere sölerim :) unutmaaa şey derler, günbegün bırakcan, bugün de içmicem diye diye. aferin sanaaa kutluyoreee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Deepcim :) Valla ben 3 günlük fiziksel bağımlılıktan kurtulunca hemencecik halledicem sanıyordum ama o kadar da kolay olmadı açıkçası. Günbegün işi iyiymiş ;)

      Sil
  12. Tebrik ederim. Sağlığın için önemli bir adım atmışsın 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Deryacım🥰 Hasta olmayı beklemeden bırakmak lazımdı, şükür oldu.

      Sil
  13. işte bu, hepücüğü bu gadan. yetti gari dedin mi işi bitmiştir, korkusundan kaçmıştır zten. :)
    ben de sekizinci ay içindeyim elli yıl içtikten sonra. bazen sabah kahvaltısından sonraki keyfini özlüyorum. denedim de ama olmadı keyif alamadım. ben de "bırakıyom gari" dedim kalakaldı bıraktığım yerde. hala da o koyduğum yerde durupduru cavır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durupdursun gari koyuvediğim yerde. Gelmesin benden yana akideş. Yetti ya, senelerdir peşimde önümde arkamda dolaşıpdurduğu :))
      Sevindim sizin adınıza da. Darısı bırakmak isteyenlerin başına gari :)

      Sil
  14. Sürecin nasıl gittiğini sormaya geldim :) Ama öncelikle sizin adınıza çok sevindiğimi belirtmem gerek. Sürecin başından sonuna kadar anlatan bir blog yazısı daha yazarsanız vallahi mutlu mutlu okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın yorumunuzu görmeden hemen önce kafamda aynı şeyi tasarladım :) 1 ayı tamamlayıp öyle yazayım diye geçirdim içimden. Çünkü öyle 'bıraktım bitti' diye anlatıldığı gibi değil. Bir sürü dalgalanma yaratıyor :) Merak edip uğramanıza çok sevindim, çok teşekkürler. Yeni yazı pek yakında o halde ;)

      Sil
  15. Özellikle ilk 4-5 günde zorlanılabilir. Sonrası sağlıklı bir hayat..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk 4-5 gün en zoruydu gerçekten. Ama sonrası her şeye değer tabii ;)

      Sil
  16. Bu zor zamanlarda insanların kendilerini geliştirmek adına yaptıklarını görmek inanılmaz motive ediyor insanı.
    Size de bu yolculuğunuzda başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)Zorlukları fırsata çevirenlere selam olsun öyleyse ;)

      Sil
  17. Sigara içmediğim için sürekli ve devamlı olarak Mevlaya şükrediyorum. Hatta her sene, bir önceki seneleri hesap edip içmeyerek ne kadar kar ettim hesabı yapıyorum. İnsanın eli ağzı kokuyor, bitirim gibi geziyorsun pis bir şey. İnsanı 2 level düşürüyor bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 ayı tamamladım ve gerçekten çok mutluyum bırakabildiğim için. Fiziksel ve maddi zararının yanında, sinen kötü kokusu da cabası dediğiniz gibi. Darısı tüm kullananların başına diyorum :))

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.