Pachamama / 🌙AY Güncem


https://aynahikayesi.blogspot.com/2019/08/pachamama-ay-guncem.html


"İnsanlar, etraflarındaki tüm varlıklara anne şefkati ve sevgisiyle yaklaşabildiğinde, tanrı cenneti yeryüzüne indirecek."    Ay🌙 -tülsüz sadece Ay 😉💙



Pachamama Aygül'e;

🌙🌹
Arafta uzun kalınan bir ömür oldu seninki. Hakikat ışığını kalbiyle görebilenlerdendin. Ve sahte gerçeklerin rüyasında var olmayı reddecek kadar da uyanmıştın. Her şeye rağmen kendin kalabilmeni sevdim. Gözlerinden ve sesinden tanıdım seni. Bakışlarında anlam, sesinde güven vardı. Benzerlerimizle buluşma çağrımızı duymuş olmalı evren ;)

En çok da, yalnız değilmişim' duygusunu arayışlarımız buluşturuyor Biz'leri. Deliliğin ne olduğunu bilen bir insanın dahi olduğunu bilmek, insanın delirmediğine ikna olmasında büyük rol oynuyor. Başka deliler de girdi dünya bağlarımdan hayatıma. Onlar ki, hepimizin birbirine bağlı olduğu bilgisine sahip olmamda en çok katkıda bulunanlardır hayatımdaki hatırlayışlarıma. Bloğumla ve sosyal medyayla girdiler hayatıma. İşte internetin bulunmasına sevinmek için en güzel sebep sana ;) Yani buluşuyoruz yeniden. Unuttuğumuz her şeyi hatırlıyoruz tek tek. Ve bu hatırlayışlarda, yanında kendim gibi olabildiğim  nadir insanlardansın. Hem de "enn" bölümünde;)


“Gezegenimizin daha başarılı insanlara ihtiyacı yok. Acil olarak ihtiyaç duyduğu; barış koruyucuları, şifacılar, gönül tamircileri, masal anlatıcılar ve her türlü aşıklar. Yaşadıkları yerde iyi yaşayan insanlara ihtiyacı var dünyamızın. Ahlaki cesareti ile insanlığın hak ettiği şartlarda yaşayabileceği bir dünya yaratma mücadelesine katılmayı kabul eden insana ihtiyacı var. Toplumumuzun ve kültürümüzün anladığı ve algıladığı başarı kavramının ise bunlarla hiçbir ilgisi yok.” Dalai Lama


Sen, serüvenimin içinde bir Can; aynı yolda, aynı sokakları birlikte aştığım yol arkadaşımsın. Barış koruyucuların içinde, savaşa küfürler savuran cesur kadınsın sen. Kedilerin doktor ablası, şifacı anasısın. Gerçek sevgiyle henüz tanışmamış erkeklerin siyah meleği oldun. Ama yine de bir süreliğine gönül tamirciliğine soyundun. Kendini kaybettikten sonra asıl senle buluşacağını bilmeden hem de. Bir masal anlatıcı olsan nasıl olurdu diye düşündüm de, etrafında köpeklerin koşup oynadığı bir çiftlik evi geldi gözümün önüne. Ne güzel olurdu. Sen anlatırdın ve tüm doğa huşu içinde dinlerdi. Ve aşk olmayı Mevlana'dan öğrenmiş olman ne güzel. Şems ikimize de aşkı öğretti. Ben acısını öğrendim aşkın ondan, sen ilahi aşka inanmış bir ruh daha bulmanın deliliğe övgüsünü yaşadın. Ve sen, kadın; bir düşleyen olarak düşlerime en çok inanlar arasında durarak, bana güç oldun. Varlığına teşekkürler, doğaya anne olmayı seçmiş dostum dostum güzel dostum...

Bu yazımla küçük bir katkı olurum umarım sözün büyüsüne, ve yuvaya dönüşümüzde gökkuşağı şarkılarıyla eşlik edenler olarak daha çok buluşuruz birbirimizle. Toprak ananın sevgisi ve şefkatindeki hakikate aşkla...




Aytülpedia ;)

Pachamama: Kuzey Şili, Peru, Bolivya ve Ekvador'daki İspanyollar öncesi kültürlerde (ki İnka da buna dahil. Toprak tanrıçası. "Pachamama sözcüğünün tam türkçe karşılığı; Toprak Ana.
https://aynahikayesi.blogspot.com/2019/08/pachamama-ay-guncem.html

Pacha Mama Eve geliyorum 
Şarkıcı: Gökkuşağı Şarkıları (Yaşayan Gökkuşağının Ailesi)
Şarkı: Pacha Mama Eve geliyorum


Pacha Mama eve geliyorum
Pacha Mama, eve geliyorum
Ait olduğum yere
Pacha Mama, eve geliyorum
Ait olduğum yere!
 
Özgür olmak istiyorum, çok özgür
Denizdeki yunuslar gibi
Çiçekler ve arılar gibi
Ağaçlardaki kuşlar gibi
Çok uçmak istiyorum, çok yükseğe
Gökyüzündeki bir kartal gibi
ve zamanım geldiğinde
Yatıp öleceğim
ve zamanım geldiğinde
Yükseleceğim ve uçacağım


Pacha Mama eve geliyorum
Ait olduğum yere
Pacha Mama, eve geliyorum
Ait olduğum yere!
 
Özgür olmak istiyorum ben ol
Gördüğüm varlık
Yükselmemek ve düşmemek
Bir olmak ve hepsini sevmek
Yüksek yok
Düşük yok

 
Pacha Mama eve geliyorum
Ait olduğum yere
Pacha Mama, eve geliyorum
Ait olduğum yere!




Not: Çeviri doğrudur diye umuyorum. Çünkü Google Çeviriden faydalandım ;)


Aşk'la...




Not: "Ay Güncem" etiketli yazılarım, -sadece- duygu aktarımı olduğu için yorum kısmı kapalı. Duyguların yorumsuzca yaşanması ve sözcüğe aktarılması diyelim :) Yine de, fikirlerinizi veya hislerinizi ulaştırmak isterseniz dilediğiniz an mail adresimden ulaşabilirsiniz. O hep açık😉💙








Pachamama / 🌙AY Güncem Pachamama / 🌙AY Güncem Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Pazartesi, Ağustos 26, 2019 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.