"Fi" Dizisinden İzlenimler (Bağımlılık Yapabilir)



https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2017/04/fi-dizisinden-izlenimler-bagmllk.html

Herkesin senin hakkında bir fikri var
Tanımları; sıfatları sözcükleri... Nasıl birisin, ne istiyorsun, ne seversin, hayallerin nerede başlıyor, nerede bitiyor... Sen; birinin aşkısın, annenin kızı, babanın oğlu, başarılı, ezik, sünepe, güzel, çalışkan, merhametli, acımasız, kıskanç ya da sinsi...

Başkalarının senin hakkında söylediklerini kendi gerçeğin sanabilirsin...Başkalarının hayallerini kendi hayallerin sandığın gibi....

Gerçekte ne olduğunu sadece bir tek şekilde anlarsın;
Seçim yapmak zorunda kaldığında.
Ancak seçimlerin sana ne olduğunu gösterir.
                                                                              "Fi"  Dizisinden


https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2017/04/fi-dizisinden-izlenimler-bagmllk.html

6. Bölüm bence en güzeliydi.Evet evet, Azra Kohen'in çok okunan, neredeyse hepimizin bildiği kitabından uyarlanan diziden bahsediyorum.Kitabı yarım bırakıp okuyamamıştım açıkçası.Başladığımda ısrarcı davranır sonuna kadar giderim genelde ama, birkaç kitap daha var böyle yarım bıraktığım.Azra Kohen'se son yıllardaki 3 favori yazarımdan birisi.Hatta Aeden'i okuyunca benim için tam bir idole dönüştü.Kitabın dizisinin yapılacağını duyduğumdan beri merakla bekledim.İlk 3 bölümün Puhu TV'de yayınlandığı gece yazmak istedim bu yazıyı.Ama Puhu Tv ücretsiz yayınlamasına rağmen, normal akışta izleyemediğimden internetten 3 bölüm birden izleyince geç oldu tabii.Gerçi yazılarımı hep gece yazarım ama, nasip bugüneymiş meğer.

Bir önceki paragrafta, Azra Kohen'in tarzını kullandım😍 Matematik kendisinin olmazsa olmazı.Eşsiz kurgusuna, tam bir kadın zekası inceliğiyle ve matematiksel hesaplamalarla serpiştirdiği bilgiyi, öğrendiğinizi farketmeden, zaten öğrenmiş oluyorsunuz.Bence bu sistem eğitim sisteminde kesinlikle kullanılmalı.Aman ha, yazboz tahtasına çevirdikleri eğitim sistemimiz ezberci ruhsuzluğundan kurtulur mazallah! Diğer tüm var olan sistemler gibi kokuşmuşluğuna can katar da, farkındalıklı bir topluma dönüşürüz sonra. Neyse, diziye dönecek olursak, 3'er bölüm halinde Puhu Tv'de yayınlanıyor.Cuma akşamları izleyebilirsiniz.Hepsi 13 bölüm zaten.Ağda moduna geçmeyecek yani ;) Kitap mı film mi tartışmalarına hiç girmiyorum.Ben "Fi" de, kitaptan çok, diziyi sevdim.Başka bir yapımda farklı da düşünebilirim tabii.


https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2017/04/fi-dizisinden-izlenimler-bagmllk.htmlDizi seyretmeyen biri olarak, ben bayıldım.Tüm ekip çok iyi.Serenay Sarıkaya en dikkat çeken isim olabilir ama, en başrol Ozan Güven'in.Müthiş bir oyunculuk sergilemiş.Resmen Can Manay, bu adam
diyeceğim.Oynadığı karaktere uyumlanmış tamamen.Serenay Sarıkaya da bu dizi için aylar önesinden dans dersleri almış.Dizideki ismi; Duru gibi güzelliğiyle, dans sahnelerinde çok başarılı.Mehmet Günsür, Berrak Tüzünataç, Özge Özpirinçci ve yeni tanıdığım Büşra Develi de rollerinin hakkını vermiş.

Aşk, ihtiras, az bi şey erotizm, psikolojik gerilim... yani bu dizide hepsi var.Tıpkı kitabın çıkış noktası olan "Altın Oran" da olduğu gibi, bütünün parçaları uyum içinde sunulmuş.İnternet dizisi olmasının tüm avantajları kullanılmış.Küfürse küfür, erotizmse erotizm, sigara içiliyorsa kapatılmıyor.Kadın oyuncular, dekolte giyebiliyor falan.Herşey gerçek hayattaki gerçekliğiyle var.Ama tam dozunda.4. Bölümde Cem Yılmaz da konuk oyuncu olarak yer alıyor.Bense,
en çok 6. bölümden etkilendim.Ozan Güven'i daha bir sever oldum.Mutlaka izleyin derim.Dizi sektörü için de ilham olabilse keşke.Ama bu kadar piyasa ucuzluğunda, ne gerek var kalite sunmaya değil mi ya?..

https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2017/04/fi-dizisinden-izlenimler-bagmllk.html

Aytülpediadan ; 😉

"Altın oran: matematik ve sanatta, bir bütünün parçaları arasında gözlemlenen, uyum açısından en yetkin boyutları verdiği sanılan geometrik ve sayısal bir oran bağıntısıdır."      

"Dizide bir psikiyatr olan Can Manay'ın hayatı anlatılmaktadır. Manay, hem üniversitede psikoloji dersleri vermekte, hem de kendi televizyon programında terapi yapmaktadır. Şans eseri karşılaştığı Duru'ya aşık olur ama Duru'nun bir sevgilisi (Deniz) vardır. Ayrıca ders verdiği okuldaki Bilge isimli öğrencisinin iyi bir psikolog olacağına inanmakta ve onun sınırlarını zorlamaktadır. Öte yandan Özge Egeli isimli bir muhabir Can Manay'ın kirli geçmişini ortaya çıkarma konusunda kararlıdır."                        
                                                                                                                  Wikipedi



"Fi, deneyimin içinde kaybolmak yerine korkmadan deneyime sahip olmanın yolculuğudur. İçinde bolca bulunan manipülasyon, seks, aldatma ve aldanma hikâyeleri belki herkesin dikkatini çekebilir ama gerçeklerden yola çıkılarak ulaşılmak istenen yerde sadece farkındalık vardır.
https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2017/04/fi-dizisinden-izlenimler-bagmllk.html
Azra Kohen
Fi güzelliğin lanetlendiği, zekânın yağmalandığı, iyinin kurban edildiği ve kasaba kurnazlığıyla yönetilen bu gezegende, içine doğduğumuz bu kutsal hayatı kutlamak için yazılmıştır. Kendi potansiyelini keşfetme cesareti gösterebilmiş gerçek kişilere, çatlama cesareti gösterebilmiş tohumlara adanmıştır. Bir kişiye duyulan aşktan daha acımasız bir şey var mıdır? "                                           
                          "Fi"  arka kapak yazısı

NOT:Benzer yayın, "Fi - Çi" Dizisinin Ardından adlı yazımı buradan okuyabilirsiniz.

"Fi" Dizisinden İzlenimler (Bağımlılık Yapabilir) "Fi" Dizisinden İzlenimler  (Bağımlılık Yapabilir) Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Pazartesi, Nisan 24, 2017 Rating: 5

22 yorum:

  1. Kitabı ben de okuyamamıştım ama diziyi zevkle takip ediyorum.Normalde dizi izlemeyi sevmem ama bu dizi,kendine çekiyor beni.Ben de bir çok sözü not alıyorum izlerken.Girişteki sözleri ben de kullanmıştım sosyal medyada :) Diziyi öneren benim de bir yazım var.Farklı bakış açıları ve yorumlar da güzel oluyor.Senin de kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani,dizi sevmeyen birilerine dizi yorumu yazdıran dizi güzeldir de diyebiliriz bu durumda 😉
      Senin yazını okumaya geliyorum birazdan 😊
      Biliyosun Azra Kohen de senin gibi psikolog Yurdagülcüm.Can Manay da öyle.Dolayısıyla psikolojiyle ilgilenenleri daha da kendine çekiyor. Canim çok teşekkürler yorumun için ❤

      Sil
  2. Ya sosyal medyada hep yatak sahnesi, yataktan çıkmıyorlar diye bir yorum daha doğrusu eleştiri okuyunca soğudum, bir de ismi fi, çi, pi ay ne bileyim sarmadı beni yaaa...:))))kusura bakma ne olur. :) entrika, komplo dizilerini pek sevmiyorum. Cesur ve Güzel'e bile yarım yamalak bakıyorum...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdecim hayatım boyunca takip ettiğim diziler 4ü geçmez benim de 😊
      Ne demek,aynı şeyleri beğenmek zorunda değiliz ki😊
      Ama medyada her zamanki gibi erotik sahneler abartılmış.Her şey tam dozunda tutulmuş halbuki.Psikolojik bir dizi.
      Sevgilerimle canim❤

      Sil
  3. ilk bölümü izledim. sevdim mi sevmedim mi bilmiyorum ama değişik bi diziydi. devamını getirmek istiyorum zaman bulunca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genellemeye baktığımızda, değişik bir dizi lafı yerinde olmuş Nazcım 😊
      Teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  4. Çok eleştirilmesine rağmen kitabını da dizisini de çok beğeniyorum. Anlatılmak istenene odaklanamayanlar erotik falan diye eleştiriyorlar. Ama bencede gerçek hayat kadar erotik, acımasız ve samimi. Ben de yazdım bu diziyi. Etkilemiş demek ki. Kaliteli yapımlara açız bence. Keşke diziler hep böyle olsa. Bir mesajı olsa. Anlatmak istediği bir derdi olsa. Ayrıca eğitim sistemininde fark etmeden öğretme konusuna sonuna kadar katılıyorum. Öğrendiğini fark etmeden öğrenme en güzeli:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kadriye, yorumuna noktalama işaretlerine kadar harfiyen katılıyorum.Senin de Yurdagül gibi, daha doğru bir bakış açısından bakacağınızı tahmin etmek de zor değil tabii ;)) Malum işin temelinde psikoloji var ;)
      Kesinlikle kaliteli yapımlara açız.Çok teşekkür ederim katkın için.Sevgiler kocaman ....

      Sil
  5. ben de izliyorum Fi'yi ve oldukça beğendiğimi söylemeliyim özellikle Serenay Sarıkaya'yı ben çok beğeniyorum dizide.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dizi oncesi Serenay Sarıkaya 'ya biraz antipatik bakıyordum.Daha bir piyasa aktrisi geliyordu bana. Ama rol için bale dersleri almış olması ve dizideki performansını görünce tamamen değişti fikrim.
      Beğenenlerin de olduğunu görmek güzel 😊

      Sil
  6. yazdım yazdım ne oldu anlamadım yorum gitti mi gitmedi mi bilemedim ya:))
    Kitapların hepsini okudum ve beğenenler arasındayım . Diziyi de çok sevdim özelikle son bölümler de Can Manay karakterini Ozan güven e çok daha iyi uygulamışlar şimdi daha çok benzedi.
    Son yorumunda ki fikrine katılıyorum Serenay sarıkaya ya biraz soğuktum ama dizi öncesi bir röportajına denk geldim fikrim oldukça değişti hatta şirin bile buldum diyebilirim:) Dizide ki oyunculuğu muhteşem tüm oyuncular rollerinin hakkını verdi.
    !3 bölüm sürecek olmasına şaşırdım bilgim yoktu. 4-5 sezon çekerler diye düşünüyordum kitabı sayfa sayfa takip etmişler neredeyse.Hiç de sıkıcı olmazdı çok iyi uyarlanmış diziye çünkü:)) Sevdim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen, Aeden'i okuduğunu ve çok beğendiğini bildiğim tek kişisin henüz Haticecim ;) Ama çoğalacağımıza inanıyorum.Kitabı yani "Fi" yi okuyan bir gözden kitapla dizinin uyumlu olduğunu öğrendiğime de çok sevindim.Umarım Çi, Pi ve tabii ki benim favorim Aeden'i de izleyebileceğimiz kaliteli yapımların başlangıcı olur.Zaten Azra Kohen'in asıl amacının daha çok kişiye ulaşabilmek olduğuna eminim.Çok teşekkürler, sevgiler canimm ;)

      Sil
  7. Ben daha izlemedim. :))) Herkes çok fazla methediyor ama İnşallah diyim ne diyim Hiç dizi izleyemiyorum ya :( Sanırım ben zuzaylıyım :)))) Hiç dizi kültürüm yok ya beni kendine Çekemiyor sanırım bende Film koliklik var Deli gibi film izlemeliyim ben :) Ortanca öper yanaklarından Kaçar ben :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zuzaylı güzel ortancam ;)Takipteyim, vizyondaki filmleri Zülal'le senden takip ediyorum.Benim de dizi kültürüm yok.Bayılarak izlediğim 2. dizi oldu bu.İlki tabii ki "46" ydı.İyi seyirler bol bol filmler diyeyim o halde Mayısımm ;)Öpüyorum kocaman ben de.

      Sil
  8. İlk çıktıklarında okudum Fi,Çi ve Pi yi... Elimden bırakamadığım kitaplar oldu hepsi. Özellikle Fi... Karekterler, mesela Can Manay çok dikkat çekici ve Ozan Güven oldukça başarılı. Ama Duru,Bilge, Sadık A.Kolhan, Göksel,Ada karekterleri olmamış bence... Dizi güzel ama kitaptan okumak daha güzeldi bana göre.
    Azra Kohen; anlatım tarzı, kurguları, okuruna vermeye çalıştığı farkındalık bilinci ve ''Potansiyeline doğ '' öğretisi ile çok başka bir kategoride bence. AEDEN'in de okudum ve orada yazma amacını daha net ortaya koymuş. Azra Kohen bence bir dahi... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okuyunca filmle ya da diziyle kitap kıyaslaması mutlaka oluyor.Kafanda oluşanla, sana sunulan ayrı şeyler çıkınca biraz hayal kırıklığı oluşuyor.Kitabı okumakta olduğu için diziyi sonra izleme kararı alan arkadaşlar da var.Yapımcı senarist gibi film ya da diziye uyarlayan kişilerin bu konuda özenli davranması gerektiğini düşünüyorum.Tabii biz izleyiciler de yazmakla görsele taşımada bazı farklılıklar olacağının bilinciyle izlememiz daha az hayal kırıklığı getirecektir.
      Aeden'i okuduğuna çok sevindim.Ve ben de bir Azra Kohen hayranıyım.Sadece bir yazar değil, çok da iyi bir öğretmen.Kendisinin dediği gibi; "Hayata katkı olsun diye" var oluşuna ve başka hayatlara da dokunabilen biri.
      Çok teşekkürler katkı için, sevgiler benden de ;)

      Sil
  9. Ben bu üçlemeye bir türlü ısınamayanlardanım :S
    Ama şimdi dizi sevmeyen, yorum yazmayan ve fikirlerine çok güvendiğim bir güzellik yazınca 'acaba' demeye başladım???
    Bak şimdi??? :D
    Aklımı çeldin Aytüüülllll :S Merak ettim 👀

    YanıtlaSil
  10. Fırsat bulursan izle derim canım Dağınığım.İnternette nasılsa."Hadi film izleyelim" anlarında birer bölüm gider.Sinema tadı var.Söyleyeyim ;)) Ben hala takip ediyorum.Can Manay'ın mimikleri için bile izlenir derim ;))

    YanıtlaSil
  11. Ozan Güven'den başlayayım. Sevdiğim bir oyuncu, içinde olduğu her filmi izlemek istiyorum... Eskiden CNBC E dizilerini seyrederdim. Sonra bıraktım ve hiç dizi izleyemez oldum. Varım yoğum sinema filmleri oldu. ;)
    Ama Fi'ye niyetleniyorum. Uzun zamandır hem de. Yazını okuyunca S.Sarıkaya'nın performansını da ayrıca merak ettim. :)
    Aytülpedia iyiymiş. Gülümsetti beni :)
    Sevgiler diliyorum.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğundan dolayı da öncelik sinema filmlerinde tabii ☺ Yılda bir ya da iki dizi çekiyorlar beni heyecanlandıran.Sonraki bölümü beklemek keyifli oluyor o zaman. Ama sinemanın tadı başka tabii😊
      Aytülpedia'yı da kapatmazlar umarım 😉
      Teşekkürler Zülalcim sevgiler benden de ❤

      Sil
  12. ben de çok beğenerek izliyorum kitaplarını da severim
    aeden de güzeldi bence pi fi çi den sonra
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Aeden favaori kitabım benim;) Öyle ki, kedimize bile ismini verdik ;) Sevgiler canim...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.