Yaşasın Tiyatro !!!

https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2017/03/yasasn-tiyatro.html

Yaşasın Tiyatro, Yaşasın Sanat    😊💕😢

"Kendimi en güvende hissettiğim yerdeyim.Sahnede.Binlerce gölge var etrafta.Bazılarının gözlerini sadece ışık olarak seçebiliyorum.Arada bir parlayıp yok oluyorlar ateş böcekleri gibi.Spot ışıklar gözümü alıyor bi' an.Müzik başlıyor ardından, gözlerimi kapatıyorum.Artık tüm gölgeler karanlığa gömülüyor.Bense, siyah bir fonda renklerime bürünüyorum, tek tek... Yuvamdayım artık.
Gözlerimi açışımla, yüzüm ve bedenim her kıvrımıyla eşlik ediyor bana.Bazen gözyaşım, bazen müziğin sesinden duyulmayan kahkahalarım eşlik ediyor vücuduma.O oluyorum, sen oluyorum, ben oluyorum, biz oluyorum..."

Kendi kendimden alıntıladığım cümlelerle giriş yapmak istedim 😍 Okuyanlar hatırlayacaktır Jaya'yı.Ayna Hikayesi'nin en sevdiğim karakterlerinden kendisi.İsteyenler "bu blogda ara" kısmından "Jaya" yazıp ulaşabilirler kendisine.O, her ne kadar dansın tanrıçalarından biri olsa da, Jaya'nın gözlerinden bakmayı seviyorum.

Bugün 27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü.Tüm sanat emekçilerinin günü kutlu olsun 💞 Geçtiğimiz günlerde İzmir'de Folkart tarafından," ücretsiz tiyatro eğitimi" başlığıyla bir duyuru yayımlandı.Çok değerli oyuncuların eğitmenliğinde verilecek olan bu kurstan çok sevdiğim, tiyatro sanatçısı dostum vasıtasıyla haberdar oldum.Benim tiyatro aşkımı bildiğinden; "denemelisin" dedi.Bu yaştan sonra olmaz artık falan derken, kızım ve eşim de ısrar edince kısa süreli bir heyecan giriverdi içime.İç sesim konuştu: 
- Hani sen, sahnede ölmek isterim derdin.Ne oldu şimdi? Miskin miskin evde yaşlanacaksın demek.Hani hiçbir şey için geç değildi? Hem belki yıllar önce yitirdiğin şansı tekrar veriyordur sana hayat...

Başladım internet araştırmasına.Çünkü tiyatro yetenek sınavlarında istenen, hem komedi hem dram olmak üzere iki parça hazırlanması gerekiyordu.Bir de şiir tabii.Şiir ezberimdeydi zaten; Shakespeare'in 66. Sonesi.Fakat komedi ve dram için bu bir haftalık sürede sadece internetten hazırlık yapabilirdim.Oysa, özel yetenek sınavına hazırlanan öğrenciler için süreç farklı işliyor.Oyunun tamamının okunması, yazara dair bilgi sahibi olunması, tirat için seçilen karakterin size uyması en gereklilerden.Sonuçta hem doğal, hem de sahici olmalısınız sahnede başarılı olabilmek için.Beni haberdar eden dostumdan tirat için öneri istemekte buldum çareyi.Yıllar önce oynamış olduğum "Piriçler Yeşerecek" oyununu önerdi.İnternet klasiklerinden olmayışı avantajdı.Ayrıca her provada ağladığım, hissederek oynadığım karakterdi Song-ca.Buldum oleyy! Sırada komedi var. Aa! Neden "Yedi Kocalı Hürmüz" olmasındı ;)

Üç gün kadar çok keyifli geçti böylece.Ama zaman yetmeyecekti.Oturdum düşündüm sonra, tiyatro süreklilik gerektiriyor.Ben kopalı çok uzun yıllar olmuştu.Birçok açıdan değerlendirdim ve sınava girmemeye karar verdim.Zaten sonradan, sınavı düzenleyenlerin de aksaklıklarından ötürü, ben ve birçok kişiye sınav bilgilerinin ulaşmadığı ortaya çıktı.Üzüldüm mü, Hayır 😌 İyi ki böyle bir süreci yaşadım.Kendimle yüzleşmiş oldum.Artık ölümü karşılayacağım yer sahne değil, klavye başında olacaktı.Ellerim titrese de yazarım ki ben 😉 Hem evimizde çıktım sahneye.Kızım ve eşim ayakta alkışladılar.Onlar hiç oyunculuğumu görmemişlerdi.Çok mutlu oldum😍

Hiçbir şey için geç değil, diye bir şey yok arkadaş.Birçok şey zamanında güzel.Ama, illaki istiyorsan, geç değil.Yap o zaman.Ben kendimi yapmış sayıyorum yine de.Çünkü böyle keyifli bir deneyim yaşadım.Küskünlüğümü giderdim Müjdat Gezen'e de ;) O sınavda sonuç farklı olsaydı hayatımın tüm gidişatı bambaşka olacaktı diye, yıllarca içten içe duyduğum öfkemi yendim.Bir suçlu bulmak kolay geliyor insana.Oysa bazı şeyler olduğu gibi çok güzel zaten.Kendimi mi avutuyorum ne ;) Evet tamam, sahnede çok mutluydum.Ama en iyi oyuncu olmak gibi bir derdim yok artık.Bakarsın bir tiyatro topluluğuyla minik bir sahnede yol alırım yine.Neden olmasın ;) Başarı, insanların takdir edip yücelttiği statülere sahip olmakta değil.Başkalarının gözünde en yukarıda olsan da, bir anda aşağı çekebilirler.Önemli olan, senin neyle ve nasıl mutlu olduğundur.Ve asıl başarı, sahip olduklarından mutluluk üretebilmendedir.

Hazırladığım iki tiradı başka bir yazımda paylaşacağım mutlaka.Gördüğüm kadarıyla, genç arkadaşlara bu konuda daha çok alternatif lazım."Her şey bi şey" der abim.Belki birilerine ulaşır ve faydası dokunur kimbilir 😊

Yaşam şartlarımız zorlu, zamanlarımız dar ama, tiyatroya arada bir de olsa gidin mutlaka.Yaşamın aynası o... Aynada gördüğün kadarcık, ve görebileceğin kadar çok.
                               
Yaşasın tiyatro, yaşasın sanat !!!
https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2017/03/yasasn-tiyatro.html

Not; Bu yazının yazılmasına vesile olan sevgili dostum Servet Yalçın'a teşekkürlerimle...
        Folkart Akademi'yi de, İzmir'de böylesi güzel bir projeye imza attıkları için kutlarım.
Yaşasın Tiyatro !!! Yaşasın Tiyatro !!! Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Pazartesi, Mart 27, 2017 Rating: 5

34 yorum:

  1. Geçmişe dair içimizde kalanlardan sıyrılıp çıkabilmek en büyük başarı, değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle ;) Başarı sağlamak için başarılmamışından hem de ;)

      Sil
  2. Bence de yaşasın sanat, yaşasın tiyatro...
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de tiyatroyu çok sevdiğinizi ve sanatı ne kadar önemsediğinizi biliyorum.Çok teşekkürler sevgiler ;)

      Sil
  3. Böyle özel günde, yerinde bir yazi olmus. Yasasin Tiyatro, yasasin Sanat..

    YanıtlaSil
  4. "Önemli olan senin nerede ve ne ile mutlu olduğun." Bu gerçekten ufuk açıcı söz.
    Tiyatro eski önemini yitirmiş de olsa, önemli olduğu gerçeğini değiştirmez. Tiyatroya duyulan sevgi ancak bu kadar samimi bir şekilde anlatılabilirdi. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da güzel söz ;) Birilerinin ne kadar değer verdiği, değerli olduğu gerçeğini değiştirmiyor değil mi ;) Çok teşekkürler.Okuyan gözlerinize sağlık sizin de.

      Sil
  5. Tek sanat tiyatronun hak ettiği değeri görmesi dileğiyle..Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatın her dalı hakettiği değeri bulur umarım.Çok teşekkürler ;)

      Sil
  6. Yaa niyeyse bazı bloglara ilk yorumu ben yapamıyorum.Panelim bir türlü açılmıyor sende bunlardan birisin 😃 Daha sabah okudum bu postunu ve hayran kaldım.Kendimide acayip yasli ve yeteneksiz hissetim 😁 tiyatro yapmayı cok isterdim.İnsanı cok mutlu ettigine eminim.Helal olsun sana nazar da deymesin 😁 ne zaman nerede mutluysan onu yap her zaman emi 😘💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi ara mobil sürümde sorun vardı ama düzeldi.Umarım başka sıkıntı yoktur.Neden kaynaklı bilemiyorum.
      Herkesin bir yeteneği mutlakaki var.Sadece bazen, keşfetmemiz zaman alıyor.Reklamlardaki Ümmiye teyzeyi getiriyorum gözümün önüne.Köyde tiyatro yapmaktan Ronaldo'yla reklam çekmeye uzayan serüvenini;)
      Çok teşekkürler, kocaman sarıldımmm ;)

      Sil
  7. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim:)

    YanıtlaSil
  8. Tiyatroya gitmişliğim sayılıdır ama her defasında keyif aldığımı hatırlıyorum. Malesef ülkemizde biraz sönük. Bir toplumun sanata gereken değeri vermesi için önce geçim sıkıntısını çözmesi lazım, o da bizde yıllardır dert. Devletin canlandırması lazım, o da yapılmıyor. Neyse yine ümitvar olalım da :) Sevgiler Aytül hatuncum ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminecim dediklerine katılmamak mümkün değil.Sanata gereken değeri vermek, izleyici olarak bile sanatın içinde yer alabilmek için geçim sıkıntısına çözüm gerekiyor.Maalesefki haklısın :( Günlük yaşam ihtiyaçlarımızı karşılamakta zorlanırken tiyatroya para ayırmak lüks sayılıyor :(
      Bir umuttur yaşatan insanı diyelim senin dediğin gibi canim.
      Çok teşekkürler fikirlerini paylaştığın için canim benim.Kocaman sevgiler sana da ;)

      Sil
  9. Gençligimde hem okulda hem bir amatör grupta tiyatroda oynadim yillarca çok da keyif aldim. Dedigin gibi simdi yap deseler yapmam ama keyifle izlerim. Büyük oglum da 4 yil yapti. Simdi kizim heveslendi kursa verecrgim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahne tozu denen o sihir illaki kişinin ruhuna geçiyor Deryacım ;) İzleyici olarak da yine oyunun içinde kalıyoruz aslında.Çocukların ilgilenmesi daha da heyecan verici.Umarım onlar da çok sevip devam ederler ve güzel başarılara imza atarlar.

      Sil
  10. VE....! S A H N E.....!A L K I Ş L A R.....!

    Sevgili kızına ve eşine sunarken jübile gösterini arkalardan bir yerden sessiz alkışlarımı sundum hem de ayakta.

    Çiçeklerimi mutfak masasının üstünde ki vazoya koyup gittim.
    ( Mutfak Kuliste )...Selamlarımla değerli usta AYTÜL...
    Size de böyle jübile yakıştı.

    Öptüm alnınızdan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Merihim ben ancak öğrenciyim bu yolda.Senin o güzeller güzeli gönlünün çiçekleri bana şans getirdi.Birkaç gün önce başvurduğum yerden arandım.Sınavsız, çekilişli yetişkin öğrenci bölümü için hak kazandığımı bildirdiler.Mayısta başlıyorum.
      Keşke sen yakınımda olsaydın canım arkadaşım.Gönüller her ne kadar bir olsa da, sımsıkı sarılmayı çok isterdim sana.

      Sil
  11. Bazen öyle şeyler olur ki hayatta seçimler zorluyor insanı. Yaptığın işe emeğini ve sevgini katabiliyor, yüreğini de ortaya koyabiliyor isen bir şeyler oluyor demek ki. Üstteki mesaja bakılırsa olmuş da:)

    Ben de buralardan alkışladım sizi. Dahası yüreğinizden sevgi ve sanat aşkı kaybolmasın. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son yıllarda dilimize pelesenk olmuş olan, "evrene pozitif enerji göndermek" sözü gibi olucak biraz ama, çok isteyip inanınca, olacağına inanıyorum.Bir çok kez de yaşadım bunu.Bazen çok geç olsa da, oluyor demek ki ;)
      Çok teşekkür ederim.Alkışların büyüğü, siz güzel dostlara...Sevgilerimle...

      Sil
  12. Canım benim kocaman sarıldım,öyle sevindim ki inan,ne mutlu sana yeni bir deneyim ve macera yaşayacak ve hevesini alacaksın.
    Tebrik ederim,demek ki neymiş hayallerimizden asla vazgeçmeyecek,gerekirse hayallerimizi yaşatacağız her daim.
    Gülleri serptim başından,alkışladım yine seni ayakta,sevgili-güzel arkadaşım...
    M U T L U L U K L A R....( Eşini ayrıca tebrik ediyorum.)
    Kızçeyi öpüyorum ayrıyetten...!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım canım canım benimmm..............
      Eşim ve kızıma okudum yorumunu.Onlardan, benden kocaman sevgiler sana Merihim.O gülleri tutan güzel avuçlarından öpüyorum....

      Sil
  13. Sayılıdır sahnede izlediğim ama çok çok severim eskiden TV den de olsa izliyorduk tabii şimdi koyduysan bul. Yıllar önce İzmir de yangın yerinde orkideleri izlemiştim hala sahnedeki pek çok görüntü gözümün önündedir.Hayatı koşturur gibi yaşarken pek çok şeyi atlıyoruz maalesef.
    Canım gönlünce ilerlesin çabaların çalışmaların ve alkışı bol sahnelerin olsun inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerek zaman, gerek ücret, gerekse alışkanlık olmaması nedeniyle çok oyun izleyemiyoruz maalesef.Dediğin gibi eskiden tv programları daha kaliteliydi.Ayten Gökçer'li 7 Kocalı Hürmüz, hayal meyal de olsa hatırlıyorum hala ;)
      Çok teşekkürler Haticecim, seninde gönlüne göre olsun herşey.

      Sil
  14. Okuyunca direkt dedim ki:iyi ki varsınız Ferhan Şensoy ve tiyatroya ömrünü adayan güzel arkadaşları.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki varlar ;) Yaşasın tiyatroya gönül ve emek verenler ;)

      Sil
  15. "Tiyatro gerçektir" der bir büyük usta. "Hayat ise onu taklit eder"...
    Amacı olan insan tiyatroyu "gerçeği" bırakınca, tiyatro "amaçsız" kaldı sevgili dostum, insansız kaldı. Basitledi, ucuzladı ve ulûfeye döndü. Insanın gerçeğe, hakikate ihaneti bu. Tüm bu çabalar, insan "sanatsız kalsın" , gerçek ile ilişkisini koparsın diyedir. Sanatsız kalmış insan, yolunmuŞ tavuğa benzer. O artık tavuk değil, yürüyen bir et'dir. Bir kaç yem tanesi için kendine acı veren tüy yolucularının peşini bırakmayan bu "müstehâk" tavuk, yolunan tüylerini değil, o bir kaç kırıntıyı ister...
    İşte hâli ahvâlimiz budur dostum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durumu ne güzel anlatmışsın dostum. Keşke güzel anlattığın durum da, güzel olsaydı. İnandıkları bildikleri gerçeklerle yaşayabilen sanat emekçileri, kemirgenlerce zapt edilmiş bir dünyada, azınlığı temsil eder oldu. Ya da hep böyleydi de biz mi yeni yeni farkına vardık bilmem ama, kırıntılardan çok daha fazlasına layık olduğunu unutmuş, veya unutturulmuş insanlık. Umut ile, sevda ile düş ile dayanmaya devam dostum...

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.