"Ari" Bir Yaşam Ağacı

https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2018/01/ari-bir-yasam-agac.html


"Açıkçası, tam olarak ne aradığımı bilmiyorum.Ne yöne gideceğimi bile bilmiyorum ama tıpkı bahsettiğiniz gibi içimde çılgın bir arayış var.Derinlere inmek istiyorum ben.Bunun için de ne gerekirse yapacağım."

Çiçek Sekban Tüfekçi'nin, okuduğum üçüncü kitabı olan "Ari" den bir alıntıyla başlamak istedim söze.İçinde kendimizden bir parça bulduklarımızı severiz ya hep, Ari'nin içerisinde 'biz'den olan çokça parça  gizli.Aslında gizliliği, okuyucuyla buluşuncaya dek sürüyor.Çünkü bu kitap sıradan bir polisiye romanının çok ötesinde bir kurguyla yazılmış.Yaşadığımız toplumun şimdisi ve geçmişine dair, hasır altı edilen bir çok bilgiyi ustalıkla harmanlamış Çiçek Hanım, ve ortaya harika bir araştırma romanı çıkmış.

"Zihin mabedim dağınık, göz pencerelerim yorgundu." Bu cümleyi de 'Önsöz' den seçtim.Yine, 'son aylardaki kendime' yakın bulduğum bir cümle olsa da, bu ve bunun gibi enfes cümleler var.Polisiye ve araştırma romanıymış deyip bir eliniz şakağınızda okuyamıyorsunuz bu kitabı öyle.😊 Bir yandan gerçeklerle irkilirken, öte yandan Zümrüt'ün ruhunuzu saran sıcaklığıyla, kendinizi yeniden içinde buluyorsunuz  yaşananların.Yazarın da dediği gibi; "Böylece ortaya koskoca "Ari" bir yaşam ağacı çıktı.Her yaprağı, dalını sahiplenirken gövdesini unutmaması gerektiğini öğrendi kalemimden dökülen anlamlarda... Derinlerdeki bilgiler daha ne kadar sarsıcı olabilirdi acaba? "

Zümrüt isimli bir genç kızın sıradan yaşamı, ailesinden geriye kalan tek kişi olan dedesinin ölümüyle bambaşka bir şekle bürünüyor.Peruz Hanım'ın şefkati ve Doruk'un hayatına kattığı heyecan, Göktürk'ün bilge dostluğu ile, roman kahramanlarımız bizleri asırlar arası bir yolculuğa çıkarıyor.James Churchward'ın araştırmaları, Atamızın ileri görüşlülüğüyle buluşuyor.Atatürk'ün isteğiyle Tahsin Mayatepek tarafından yapılan araştırmalar sayesinde, Mayalarla Mu Kıtasına yaptığınız gezintide, Naacal ve Maya tabletlerine dokunmanın tadını yaşıyorsunuz adeta.Sümer ve Hitit medeniyetlerinin gizeminde kaybolacakken, birden kendinizi bir gece yarısı, Atamızın çalışma masasının yanıbaşında oturuyor gibi hissetmenin tadıysa tartışılmaz.Gılgamış'ın gizemli sözcüklerinden, bir kadim ırkın sonsuzluğa uzanışına tanıklık etmek de cabası üstelik... Hatta hiç duydunuz mu bilmem ama, Anunnakiler'le bile tanışmanız mümkün.Ve son olarak; 'Mu'nun anlamını öğrendiğinizde, tüm ezberleriniz yerle yeksan olabilir.

"Ari" merak ve heyecanla elimden bırakmak istemediğim nadir kitaplardan biriydi.Bilginin kurguyla müthiş bir harman içerisinde sunulduğu bu eser, herkes okumalı dediklerimden oldu.Zaman zaman tarihte sihirli yolculuklar yaparken, zaman zamansa güncel, siyasi ve toplumsal olaylara geri dönüyorsunuz.Gücü elinde tutanların yok edici planları ve Türk bilim insanlarımızın başlarına gelen ölümlerle yüzleşmek, her ne kadar duygularda tavan yaptırsa da, bir o kadar merak uyandırıyor.Yani bu kitapta yok yok! Kitabın içeriğindekileri genel olarak sunmak istemem, akıllarda karmaşaya yol açmasın.Tekrar ediyorum, Çiçek Hanım kurguyu öyle güzel ayarlamış ki, uykuda İngilizce öğrenmeye benzetebilirim bunu😉 Siz roman okuyorsunuz sadece.Bilgi, gözlerinizden zihninize kendiliğinden sızıyor.

Ve şimdi benim için özel kısmına geçebilirim bu kitabın.😉 Kısa bir süre önce, sosyal medya üzerinden Şafak Bayraktutan'la tanıştığımda, bu kitabın baş kahramanlarından biriyle tanıştığımı bilmiyordum.Anunnakiler isimli kitabın da yazarı kendisi.Yani Göktürk Ramu, kitaptaki ismiyle Göktürk, namıdiğer Gök Türk.Kendisi araştırmacı yazar.Son derece naif ve tam bir bilgi kaynağı olan bu kişinin, kitabın içinde yer alıyor olması benim için ayrıca bir keyifti.Ayrıca Çiçek Hanım için de aynı duyguda olduğumu söylemeliyim.Çiçek Sekban Tüfekçi'yle ilk tanışmam, fantastik kurguyla yazılmış olan "Etemenanki" isimli kitabı sayesinde oldu.Sonrasında da, onun devamı niteliğindeki "Plan" adlı kitabıyla devam etti.Bazı insanları önceden tanır gibisinizdir ya hani, işte bu çiçek gibi insan da öyle hissettiklerimden.😍 İçsel yolculuklarımızla edindiğimiz, yaşam amaçlarının benzerliği buluşturuyor belki de bizleri.Kim bilir?😉


Atamızın yazdığı tek şiiri;

"Gafil, hangi üç asır, hangi asır
Tuna ezelden Türk diyarıdır.
Bilinen tarih söylememiş bunu
Kalkıyor örtüler, örtülen doğacak
Dinleyin sesini doğan tarihin
Aydınlıkta karaltı, karaltıda şafak.
Yaşanan tarihi gömüp doğru tarihe gidin.
Asya'nın ortasında Oğuz oğulları
Avrupa'nın Alplerinde Oğuz torunları
Doğudan çıkan biz, batıda yine biz
Nerede olsa, ne olsa kendimizi biliriz.
Hep insanlar kendini bilseler
Bilinir o zaman ki hep biriz.
Türk sadece bir milletin adı değil
Türk bütün adamların birliğidir.
Ey birbirine diş bileyen yığınlar!
Ey yığın yığın insan gafletleri!
Yırtılsın gökteki gafletten perde
Hakikat nerede? "
                                             Mustafa Kemal Atatürk

Bu şiirle ben ilk kez karşılaştım "Ari" sayesinde.Ayrıca Atatürk'ün, tüm yürüttüğü araştırmaların, tamamen bilimsel yönüyle ilgili olduğuna(ırkçılıkla uzaktan dahi alakası olmadığına) da yer verilmiş bu kitapta;
"Kimilerinin çıkarları doğrultusunda yeniden şekillendirilen Türkiye'de, Atatürk'ün Türk Tarih Tezi 1946'da değiştirilmeye başlandı.Atatürk zamanında okullarda okutulan o kalın tarih kitaplarının içleri boşaltılarak her biri, içinde skor tabelası barındıran birer savaş mecmuası haline getirildi.  
... İslam öncesi Türk devletleri bir kaç paragrafla geçiştirilerek, Türk sanatından, Türk biliminden mümkün olduğunca bahsetmeyerek, dindar ve kindar bir nesil oluşturuldu.Bu durumun ana nedeni, Atatürk sonrasında oluşan sessiz karşıdevrimdi."


https://aynahikayesi.blogspot.com.tr/2018/01/ari-bir-yasam-agac.html
Aytülpedia ;)

Çiçek Sekban Tüfekçi 14/04/1984'te İstanbul'da hayata merhaba dedi.Çocukluğundan itibaren hayatı doğaçlama ve özgür yaşadı.Haşarı meraklı bir çocuktu.Bilgi Üniversitesi İşletme bölümü mezunu olan yazar; işletmecilik yaptığı dönemde bile mitolojik ve felsefi yazılar yazmayı ihmal etmedi.Çeşitli dergilerde yazmaya başladı.Kendi içine yaptığı yolculuğa eşlik eden tüm kişisel gelişim öğretilerini keşfettiği yaşam amacını gerçekleştirmek için kullandı.Bu amaç; içsel devrimini, ruhsal evrimine dönüştürmek ve devrimin aydınlığını kendinden bütüne yaymaktı.
http://www.ciceksekban.com/

Kitapları; Diriliş Kehaneti, Etemenanki, Plan, Ari ve Irklar Akademisi'dir.

Güncelleme: Kitabın 'Önsöz'ünde bizleri Atatürk'ün yazdığı tek şiirle karşılayan bu dünya tatlısı Cumhuriyet Kadınına, ve Sevgili Göktürk Ramu'ya bugün Facebook üzerinden sayfama yaptıkları güzel yorumlar için çok teşekkür ediyorum.Beni çok çok mutlu ettiniz💖💖💖 Var olun💕💕💕


"Ari" Bir Yaşam Ağacı "Ari" Bir Yaşam Ağacı Reviewed by Aytül Laçin - aynahikayesi.blogspot.com on Çarşamba, Ocak 17, 2018 Rating: 5

15 yorum:

  1. Çok ilginç bir kitaba benziyor, Mu kıtası ile ilgili bir kitap okumuştum sebebi de Atatürk'ün de o konuya olan ilgisiydi, kesinlikle okumak isterim, yazar da ne tatlı bir kadın, çok da zeki olduğu belli oluyor hani gözleri bilgili, zeki, özgüvenli ve özgün...çok teşekkürler Aytül'cüğüm. Emeğine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdecim senin bu kitabı çok beğeneceğinden eminim ilgi alanlarını bildiğim için.Aynen dediğin gibi kitabın yazarı.Hatta onlara ek olarak çok da naif birisi.Bugün beni sosyal medya üzerinden çok mutlu etti sağ olsun.Ben teşekkür ediyorum canim :)

      Sil
  2. İlk defa duyuyorum bu kitabı... İçeriği çok ilginç..
    Kitapçıya gittiğimde inceleyeceğim bu kitabı biraz. Bilgi için teşekkürler Aytülcüm ♥
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap gerçekten çok ilginç Şebo.Özellikle Mu Kıtasına dair okuduklarım en ilginciydi.Her şeyi yazmak istemedim.Ama internet bilgilerinden öte araştırmalar olduğunu söyleyebilirim.

      Sil
  3. Bu kitabı o kadar çok gördüm ki İnsatgram'da biraz çekimser kaldığım kitaplardan biriyidi.
    Aslında yorumunuz çok iyi geldi, göz atıcam kitapçıya gidince, içselliğimi de beslemeyi ve bu yönde kitaplar okumayı seviyorum.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim o halde :) Özellikle benim gibi, tarihin gizemli yönlerine merağınız varsa, tam da doğru yer diyebilirim.Sevgilerimle, teşekkür ediyorum...

      Sil
  4. kitap gerçekten çok ilginç ve birazda gizemlerle dolu..henüz almadım ama bence gizemlerle ilgilenenler için okunması gereken kitaplardan..sayenizde kitap hakkında yeterli bilgiye sahip oldum,emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ertuğrul.Geçenki yayınında sen de benzer konuları ele almıştın.O yüzden kitabı beğeneceğini düşünüyorum senin de ;)

      Sil
  5. Merak ettiğim bir eser. Değerlendirme için teşekkürler :d Umarım kısa zaman içinde bende okuyabilirim oldukça ilgi çekici görünüyor

    YanıtlaSil
  6. Aradığınız kitabı bulmanız çok güzel bence Birgün kitap okuma hevesiyle kütüphaneye gitmiştim ama aradığım kitabı bulamayınca vaz geçtim kitap okumaktan birgun geri döneceğim o zaman istediğim kitabı umarım bulurum :) emeğiniz sağlık güzel içerik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sezer.Severek okuyacağın kitabı bulduğunda çıkıyor kitap okumanın tadı gerçekten.Mutlaka çok seveceğin kitaplar vardır.Arayışa devam :)

      Sil
  7. Tesekkürler canım.
    Kitap ilgimi çekti kitapçıya gittiğim de bakayım .Atamızın şiirini okudukça hüzünlendim tam da bu hafta ve bugün olnlardan sonra:(

    YanıtlaSil
  8. Mükemmel bir tanıtım olmuş
    Arî yi okudum ve çok etkilendim sosyal medya hesaplarından takip ettiğim kaliteli yazarlar aynı kurguda buluşmuş
    Aydınlığın sesi olmuş bu güzel insanlara bize kattığı bilgiler ve değerler için ne kadar teşekkür etsek azdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Sosyal medyanın negatif etkisinin yanı sıra, doğru kullananları birleştiriciliği müthiş gerçekten. Göktürk Ramu'yla tesadüfen takipleşirken, okuduğum kitabın kahramanlarından biri olarak karşıma çıkması çok enteresandı mesela :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.